Zo, ik zal dan maar eens even de foto's die ik nog niet geupload had posten.
Dit is van de zomer tot aan nu...
Voor de Corrado achterbank heb ik mijn achterbank ook gesloopt en verlast, de beugeltje van de Golf zitten heb ik gebruikt om de rugdelen van de Corrado weer in te monteren:
Elke keer dat ik vanuit hier (Wolfsburg) naar Raalte rijd en weer terug zit ik een kleine 4 uur in de auto. Die stukjes die ik in Nederland reed was het wel te doen, met een middendempervervanger rondrijden. Maar op die lange afstand wilde ik dat niet.
Ik had dus al een hele tijd geleden een originele tussendemper gekocht van Martinus:
Die zit er nu ook onder en ik ben er nog steeds erg blij mee, je kan, zeker vanwege het filter, nog erg goed horen dat het hier niet om een 1.6je gaat maar op de snelweg is het erg fijn rijden nu.
Het is jammer dat je met een mobieltje eigenlijk niet goed het geluid van een auto kan filmen, maar zal binnenkort anders nog even proberen een filmpje te maken.
Een stoelframpje in de lak:
Vooraan is hij dus nog verstelbaar, maar ik maak dus eigenlijk alleen gebruik van de universele sledes die onder de stoelen geschroefd zitten. Dit zijn dus eigenlijk adapters om de stoelen in de auto te kunnen monteren.
Bezig met het monteren van de Xenon, de omvormers wilde ik niet los in de motorruimte hebben liggen.
Nu zitten ze er dus allebei zo in:
Mijn 16V heeft origineel de optionele 2 tonige toeter (weet niet of het voor een GTI ook een optie is maar dat is nu even niet interessant). De tweede toeter zit origineel aan de kokerbalk bij de bestuurderszijde. Daar heb ik alleen mijn ruitensproeiervloeistoftankje zitten. Dus de toeter moest ergens anders heen. Beugeltje een beetje verbogen en in de bumperbalk gelast, past allemaal precies. Mocht ik ooit een intercooler "moeten" monteren dan heb ik een probleem
Ook heb ik beugeltjes gemaakt voor de 13 rijige oliekoeler. Deze heb ik niet gemonteerd, omdat ik nog het een en ander meer wil vervangen aan mijn motor. Dan monteren ik hem dan gelijk.
Alles wat je zit aan roest is nu weg, even als bij de vorige foto's heb ik dit in de hamerrite gezet.
Mijn broertje heeft me veel geholpen met de auto, is ook wel zo gezellig met z'n 2en sleutelen, dus Kevin, bedankt voor je hulp:
Hij is ook erg druk geweest met het opknappen van de lijstenset:
Zoals dat hier word uitgelegd:
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=40080
Enkele onderdelen, onderhoud en modificaties, het meeste is helaas nog niet gemonteerd.
Zo zit de achterbank er tegenwoordig in:
Ook kun je de matzwart gespoten deurpanelen al zien, heeft wat meer spuitenbussen gekost als verwacht maar ik vond het in ieder geval netter als het originele grijs.
Zoals te zien is, de bumpers zijn weer echt zwart:
En de lijsten natuurlijk ook, deze moet ik alleen nog steeds monteren. Had wat gedonder met de achterste wielkastlijsten. Eentje bleek toch krom te zijn en de ander is waarschijnlijk van een Jetta.
Hier is ook gelijk de achterklep te zien die ik ook nog steeds moet monteren (heeft de verkeerde kleur) ik wil er nog wat aan gaan aanpassen. Maar als het zover is post ik dat hier vanzelf wel.
De voorste deurpanelen:
En de Recaro's zitten er natuurlijk wel in, ze zitten echt geweldig!
De Motorsport's die ik gekocht had waren krom, dat wist ik en daarom heb ik ze nu dus laten richten en eentje laten lassen. Ziet er allemaal weer heel netjes uit. Nu moet ik ze alleen nog een keertje strak in de lak laten zetten.
Zo breed vallen de bandjes (195/40-17"):
De lijstenset die ligt te wachten op montage:
Ook kun je hier nog een klein stukje zien van de voorste veerpootbrug, die ik gespoten heb. Helaas is deze al wel flink beschadigd, ik moet dus nog een keertje opnieuw beginnen
En een aanwinst waar ik erg blij mee ben. Een lederstuurtje, gelijke diameter als wat ik al heb, 320m. Het gaat hier om een Raid HP Typ 13: Dino. Helaas heb ik nog wel de verkeerde naaf (heb een dunne stuurstang en kreeg er een dikke naaf bij) en zit er van de verschrikkelijke gouden schroefjes bij).
Vanwege de winter heb ik de schroefset maar even in de ML gezet, om hem tegen invreten te beschermen.
Ik was toch bezig dus ik heb gelijk maar even een 17"er gepast.
En me broertje heeft nog even geholpen met de nieuwe lijsten, om deze klaar te maken voor montage, uitsnijden en spuiten:
En tot slot heb ik ook nog een set Kuhmo 195/50-15" winterbanden gekocht. Deze komen op mijn 15" Renault 19 16V staal te liggen.