View Single Post
  #12  
Old 09-11-2008, 13:11
Caesar Caesar is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 22
Default

Quote:
Originally Posted by 74mk1
Zoals als ik het lees zegt hij:
Misschien dat ik in de toekomst ook de rubbers moet vervangen.

Dus dat hoeft helemaal niet aan de orde te zijn, misschien kunnen ze nog jaren mee.
En als je een andere as koopt moet je ook de schijven blokken en lagers nog weer gaan vervangen + eventueel de rubbers. Anders gaat hij andere oude troep onder zijn auto monteren om vervolgens zijn oude as weer 100 punten te maken om die vervolgens te gaan verkopen en dan heeft hij zelf nogsteeds oude bende onder de auto. Maar als je idd als hij een mooie as kan kopen met allemaal nieuwwaardige onderdelen dan is het een goede optie. Maar ik verwacht niet dat hij die zal vinden voor 5 6 a 7 tientjes.



Nee, die rubbers moeten asap vervangen worden; het bonkt enorm en de speling is in het weggedrag al te merken.

Ik krijg het niet voor elkaar de remzadels los te krijgen van de as, zonder deze onder de auto vandaan te trekken. Ik wil daarnaast niet het risico te lopen dat ik 3 bouten los heb en de 4e niet, maar ik moet die zondag avond wel weer terug naar huis en werk......dus ik wil eerst een andere as; deze helemaal voorbereiden en klaar maken (heb nieuwe blokken, schijven) en als het nodig is toch ook nog nieuwe rubbers kopen. De remklauwen kan ik gewoon overzetten, en de lagers ook, das ook niet teveel werk en in 1 uurtje gepiept.

Dus aub laat even deze discussie varen ;ik heb voor de duidelijkheid al 14 uur in 2 bouten gestoken dus neem van mij aan dat een nieuwe as even wat makkelijker is; ik ben niet van plan 3 weekenden op te offeren voor 3 boutjes en dan alsnog de rubbers te moeten gaan vervangen (ergo de as moet er toch onderuit).

Dus nieuwe as: helemaal klaar maken (al dan nie tmet nieuwe rubbers/al vervangen rubbers); remzadels erop, normale goede bouten erop (en niet die inbus krengen), boel monteren (leidingwerk remmerij kan ik laten zitten op de auto); ene as eronderuit, nieuwe eronder, andere netjes maken: remzadels eruit boren etc en dan feesten.

Dus antwoord op de volgende vraag: welke as kan ik gebruiken: kon bijvoorbeeld een 2002 Fabia as met remzadels en nieuwe rubbers krijgen voor een nette prijs, maar past dit (zo op het eerste oog wel)? Dus wat past wel, en wat past niet?
Reply With Quote