05-11-2008, 22:57
|
Forum Newbee
|
|
|
|
T3 stottert/hapert
Hallo,
Bij deze wil ik me even voorstellen op dit forum en helaas meteen met een probleempje met mijn T3 westfalia busje.
Het gaat hier om een 1.9 wbx carb versie uit 1983 en na enige tijd gebeurt het volgende:
Na onbepaalde tijd (wel op temperatuur, niet te hoog volgens de meter) begint de motor bij constante snelheden opeens te stotteren. Als ik dan meer gas geef lijkt het of hij verzuipt qua geluid. Even terug vallen in toeren en daarna rijdt de bus weer als een zonnetje. Echter kan het maar zo zijn dat na een kilometer het hele verhaal overnieuw begint. Ik heb het probleem gehad bij een snelheid van 80 km/u en ook bij 100 km/u. Vooral wel hogere snelheden dus en na lang constant rijden. Bij het rijden in de stad is er niks aan de hand en rijdt het busje geweldig (heb hem nog niet zo lang en was vrijwel meteen verliefd op het ding).
Ik heb natuurlijk al een beetje gezocht op het internet maar heb als enige antwoord gevonden dat misschien de pick-up spoel vervangen moest worden of dat het misschien om een benzine probleem kan gaan, bijvoorbeeld een vacuum in de tank oid.
Ik ben erg benieuwd of iemand mij kan helpen.
In ieder geval bij voorbaat al dank.
groeten Frank
|