Hoi helden,
tot voor kort reed ik af en toe met veel plezier in mijn omgebouwde Golf MK2 GTI 16V (kr) op circuitdagen en trackdays. Dat doe ik eigenlijk al jaren voor de fun, maar het wordt elk jaar een stapje beter/sneller/professioneler. Met de nadruk op stapje trouwens
.
Alles ging geweldig totdat afgelopen vrijdag na drie en half uur op spa francorchamps de derde drijfstang niet meer wist of ie nou in een lijn- of in een boxermotor zat. Bij zo'n 5 a 6000 toeren besloot hij maar eens verticaal te gaan bewegen; gevolgen zijn een afgebroken drijfstang - gat in het blok - einde verhaal. Eff een sfeerpic van de aftocht, zakdoekjes gereed houden aub..
De grote vraag is eigenlijk nu welk blok het leukst is om er in te plaatsen ??
Wilde eigenlijk voor een VR6 gaan, maar dat is toch wel veel werk en bovendien lijkt het me nogal een zwaar blok voor in de neus van de auto. De auto is helemaal gestript verder; nadeel daarvan is dat hij achter vrij licht is en dus vrij makkelijk dwars wil gaan.
Andere mogelijkheid is een G60 motor. Die zou dan uit een Corrado moeten komen, het zal ongetwijfeld al wel eens eerder gedaan zijn maar ik kan er nix over vinden ?!
Een 'nieuwe' KR kan natuurlijk ook...
Ben benieuwd wat de ervaringsdeskundigen zeggen. Problemen met aansluitingen op de originele tellers zijn van ondergeschikt belang, zoveel dashboard zit er namelijk niet meer in.
Ik heb wel een redelijk budget en ook wel redelijk wat tijd. Verder kan ik op twee bruggen naast elkaar werken en ook nog de beschikking over een 1e monteur als teammaat.
Ben erg benieuwd naar jullie adviezen, heb nog niets gekocht want ik wil me eerst goed voorbereiden.
alvast bedankt !!!