Hallo,
na hier al een aantal jaar rond te neuzen ook eens een topic over men auto openen.
Mijn vorige auto was een 86er jetta 2 met 72.000km op de klok. Nadat deze net af was, als een auto dat ooit is
, is hij onverwacht verkocht...
Deze waarschijnlijk tamelijk onbekende auto:
De jetta was een simpele 1600cc waar we een 5bak onder hadden gehangen ipv. de oorspronkelijke 4 versnellingsbak.
Ook heeft ie nog een servostuur gekregen om makkelijk te sturen.
Het was dus tijd voor een andere. Deze keer eentje met wat meer pit!
Toen stootte ik op een golf 2 gti van 1985 met slechts 90.000km die al een aantal jaar stil stond, deze wagen was van een overleden heer met een collectie van een 40tal auto's en deze werden dus verkocht.
Dit leek me wel wat dus niet te lang gewacht en de auto gekocht!
Het is dus een helemaal originele golf 2 gti zonder al te veel franjes qua opties maar dat kunnnen we allemaal zelf inbouwen natuurlijk als we willen!
Omdat de wagen al enige tijd stil staat hem maar een onderhoud geven (riemen, onsteking, olie,...) dit weekend als de broer aan zijn speeltje bezig was.
De eerste aankoop is ook al gebeurd: een schroefkit natuurlijk!
Het zijn H&R clubsport's geworden, met ingekorte poten om lekker laag te kunnen gaan!
Qua wielen is er keuze geneog maar het zullen denk ik eerst 17" borbet a's worden en voor de zomer 16" zender turbos maar dat kan allemaal snel veranderen