26-10-2008, 23:46
|
|
Volksforum Crew - Gijsmans
|
|
Join Date: Feb 2005
Posts: 7,362
|
|
Quote:
Originally Posted by M.I.V.W
Dus jij heb dit in je kevertje hangen:
Pauter Big Block based 3140cc performer sports 102mm Pauter ductile iron cylinders w/ JE Pistons and 96mm Pauter billet crank. The Pauter Super Pro heads breathe through 54mm intake and 40mm exhaust valves squeezed by a 8.25:1 compression ratio. Vasco Jet dual springs (1.550" dia) keep the Super Pro 1.4 ratio roller rockers in check. A Pauter B250 (248 degrees @.050" lift, .512" lift at valve) street roller cam & lifter assembly and straight cut gears complete the valvetrain. Engine is topped with dual 48 IDA Weber carbs modified as throttle bodies for CB's new Easy-Tune EFI system which after a short period of time has been tuned to deliver a staggering 26mpg on the highway. The monster motor has a 9 quart wet sump & Pauter single-stage gerotor oil pump.
Of bedoelde je wat anders
|
Bijna
Ik bedoel te zeggen dat als een kever alléén zwaar verlaagd is, niet per definitie vet is. Dit kan, bij wijze van, iedereen die een beetje kan sleutelen.
Een kever met een aangepast onderstel en een dikke motor maken kan niet iedereen.
Verder uiteraard ieder z'n eigen ding
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI
'05 BMW 130i trackday
'93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
'86 Passat Variant Syncro
|