View Single Post
Old 25-10-2008, 15:39
Manuel Manuel is offline
Forum Newbee

Default vreemd probleem versnellingsbak?

Ik heb vandaag een Polo 1400 uit '96 opgehaald voor een vriend van me. Op het eerste gezicht een superfris ding. Interieur is als nieuw, geen krasje of plekje op stoelen of dashboard.
Het motortje ziet eruit als nieuw.

Tijdens de proefrit wel gemerkt dat boven de 140 het stuurtje gaat trillen maar dat vind ik niet zo spannend. Het ding schakelde perect.

Dus 120 km naar huis gereden met het dingetje en onderweg geen klappie verkeerd of wat voor gekke dingen dan ook. Dus ging het gaspedaal steeds dieper en was ik in een redelijk tempo weer in de buurt van huis.

Zo ver alles ok.

Alleen toen ik de afrit nam en terug wilde schakelen zat er geen beweging in die pook. Maar dan ook echt werkelijk geen beweging.
Na flink rukken aan dat ding kreeg ik hem in zijn vrij en met nog veel meer kracht uiteindelijk in zijn 1.
Tijdens het rijden flink rukken en roeren en kreeg ik hem dan nog net in de volgende versnelling. Het voelde hierbij aan alsof de pook aan beide kanten werd vastgehouden door iets met tandjes.
Nu is de auto echter afgekoeld en schakelt hij weer of er niets aan de hand is??

Vreemd verschijnsel wat ik nog nooit heb meegemaakt of ook maar gehoord heb.
Reply With Quote