Quote:
Originally Posted by jettaracing
1 -die olie komt uit je versnellingsbak ,dat hoort niet in je aandrijfas te zitten ,maar dit komt door een lekke afdichtdop in je aandrijfasflens aan de bakzijde .
Maar je zet er toch een andere bak achter ,dus dan is dat geen probleem meer.
2 -Inderdaad een balk over de veerpoten zetten ,en daar de motor aan vast hangen .
bouten, volgens mij inderdaad 4 ,denk ook even onder aan de motorzijde ,daar zit nog een plaattussen de bak en motor ,daar zitten ook een aantal kleinere boutjes in ,die moeten ook los
4- de startmotor moet ook los ,die zit aan de achterzijde van de motor ,aan in het koppelingshuis geschroeft .
5- die stekkers zijn voor de achteruitverlichtingsschakelaar
Waar de bakpeil plug zit weet ik zo niet bij dit type bak ,ik denk dat er een imbus 17 in zit ,daar kun je de olie peilen .(dan is het goede peil net zo hoog tot de olie uit dit gat komt lopen ,dan moet de imbus er weer in )
Tenminste dit is wel zo bij de 1600 5 bakken .
Misschien dat een andere forummer dit kan bevestigen
Succes IIg
|
de bak zit er inmiddels in.
1-de olie kwam tussen de bakflens en de kineet vandaan. het was zo dun dat het motorolie leek. tussen is inmiddels weer gevuld met een halve tube homokinetenvet.
2-heb idd een balk gebruikt met een spanbandje. werkte prima.
3- 5 bouten, 4 boven en voor. 1 onder de startmotor aan de bakzijde.
startmotor zit vast met 1 lange bout, 1 korte bout, en een bout/moer.
startmotor kon je idd naar achterschuiven en laten zitten.
het boutje onder de koelslang ging los met een platte ring-19.
dekseltje bij het vliegwiel onder de bak gaat los met een sleutel 11.
4-zie 3
5-ik vermoed ook de achteruitrij sckakelaar.
bij de oude AKW 4-bak zit die onder de bak.
kan je de kleur volgorde vertellen?
6-ik begrijp dat deze aan de achterkant vd bak zit? (niet handig
)
aan de voorkant vd bak zit 1 torx bout, vrij groot.
7-nee, bovenste steun heb ik er niet bij.
daarmee bedoel ik het gedeelte waarop bij de AKW bak een soort plaat zat. met daarop de massakabel. deze vergelijkebare plaat heb ik niet bij de 8N bak. is deze plaat nodig ter ondersteuning? of kan het ook zonder?
massa zal ik moeten verlengen naar een andere bout op de bak..
snelheidskabel is overgezet.
schakelmechanisme moet ik nog vervangen.
ik heb via marktplaats een man gevonden die spelingsvrije mechanismes verkocht.
van hem heb ik een 085 -5bak mechanisme gekocht.
hoe zie ik of dit wel echt een passend mechanisme is?
ik het gewricht vanaf de bak. totaan de pookknop. dus alles, incl de tunnel waarin het schakelmechanisme zit.:
dit gehele ding met gewrichtje met bout en moer bij de bakzijde.
de koppeling is nog goed, deze laat ik voor wat het is. (de ombouw was al prijzig genoeg voor een studentje..
dat bronze lagertje van de startmotor, zit vast aan de startmotor, of de bak? ik heb er niet opgelet met losschroeven.
taken die nog moeten gebeuren:
-alle bouten extra aandraaien.
-stekkers achteruit schakelaar aansluiten.
-massakabel bak ergens zien te monteren.
-bovenste bak steun zien te vinden?? die plaat? kan het kwaad om zonder te rijden?
-bakolie controleren.
-nieuwe schakelmechanisme controleren en inbouwen.
-en vast nog iets.
-starten, en hopen dat alles tegelijk goed is.