View Single Post
  #14  
Old 24-10-2008, 12:31
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

1. heb je de flenzen ook losgedraaid ofzo? dus niet alleen de 6 bouten van de homokineet? Anders zou ik niet weten waar de olie vandaan moet komen bij het loshalen van de aandrijfassen.

2. idd, motor aan bovenkant (zitten ogen aan de cylinderkop) ophangen. Aan motortakel kan ook, maar beperkt de ruimte onder de auto.

Zo heb ik het opgelost:



3. Volgens mij zijn het er inderdaad 4 aan de bovenzijde, en nog 1 M12 bout onder de startmotor (van de kant van het blok in de bak gedraaid).
Die bij de koelslang moet je met wat verschillende sleutels/doppen gewoon los kunnen krijgen, koelslang hoeft er niet perse af.
Dekseltje aan onderzijde tussen motor en bak ook losschroeven, maar hier zit verder niks achter wat los hoeft.

4. Startmotor moet los, zit met 3 bouten vast, waarvan 1 bout-moer combinatie.
Losse startmotor kun je gewoon met aangesloten bekabeling uit de bak trekken en laten liggen.

5. ik denk dat deze zijn voor een start/stop of schakelindicatie-systeem van een ECO-uitvoering (Formel-E), de schakelaar voor de acheruitrijlamp zit aan de voorkant van de bak, net als bij een 4-bak.

6. in de bak zitten 2 stuks 17mm inbusbouten, vlakbij de flens van de linker aandrijfas.
De onderste is voor olie aftappen, de bovenste is voor vullen. Gewoon vullen tot de rand van het vulgat.

7.
- Heb je ook de bovenste baksteun erbij? Die van de 4-bak past niet op de 5-bak.

- Heb je ook het schakelgewricht van een 5-bak erbij? Dat gewricht zit direct aan de schakelstang van de bak en bestaat uit rubberen bal in een stalen kooi. Zit verschil in tussen 4 en 5-bak uitvoering. De rest van schakelmechanisme is gelijk.

- niet vergeten snelheidsmeterkabel uit de bak te schroeven

- kijk ook even naar de staat van de koppeling. Indien je die vervangt, neem dan ook meteen het busje mee waar het druklager overheen zit, en het bronzen lagertje in de bak waar de startmotor in draait.
Ook wil de schakelaskeerring graag lekken, nieuwe plaatsen is met ingebouwde bak ook prima te doen.

- Lijst met bakken op het vw-forum is niet compleet, er passen ook de 5-bakken van een Polo 1982-1994, ibiza, enz.

Heb zelf een Jetta 2 met NZ motor omgebouwd naar 5-bak, bakcode 8P. Dat is een polo-bak die langer is dan een 8N. Maakte dacht ik iets van 3000 toeren bij 120. Auto is inmiddels verkocht.
De fut was er in de 5 wel uit, maar desondanks liep de auto nog 170 op de teller.

Succes!
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote