View Single Post
  #1  
Old 23-10-2008, 19:02
Heslie's Avatar
Heslie Heslie is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2006
Posts: 21
Default Wie wat welke 16V

Hoi allemaal,

Omdat ik net niet tevreden ben over het vermogen dat mijn audi 80 1.8 (90 pk DS blok) nu heeft, heb ik het idee opgevat om de motor in te wisselen tegen een 16V exemplaar.
Omdat ik natuurlijk binnen de VAG groep wil blijven, en de motor moet een beetje bij het bouwjaar van de motor passen, kom ik al gauw uit op een KR of PL. Het enige audi blok wat er daar ook bij in de buurt komt is het 2l 16V ACE blok, wat ik ook al heb liggen, zij het met een kapotte krukas en drijfstang.

Nu heb ik een paar vragen:
wat is het verschil tussen de KR en de PL.
Welke signalen moet bv de KR computer binnen krijgen om het blok goed aan te sturen, en kan ik zo'n comp ook gebruiken om een ander(ACE) blok mee te regelen?
Zijn de onderblokken van een 1.8 8V en een 1.8 16V gelijk, en zo ja, kan een 16V kop zo op een 8V onderblok?

Dit zijn een paar vragen waar ik zo een beetje mee zit, omdat het me nog niet helemaal duidelijk is wat ik precies allemaal nodig heb om het ddl goed lopend in de 80 te krijgen.

Dat een KR blok zo 1 op 1 niet past ivm bouwhoogte van de inlaatbuizen is mij bekend, vandaar dat ik ook het ACE blok heb.
__________________
Ik heb een hekel aan bumperklevers, vandaag zat er weer eentje voor me
Reply With Quote