View Single Post
  #4  
Old 21-10-2008, 06:55
Wolgast's Avatar
Wolgast Wolgast is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 593
Send a message via MSN to Wolgast
Default

Tsja... lawaai maken ze inderdaad.... en optrekken moet je ook niet altijd willen winnen van andere auto's.
Maar goed, een TDI heeft zoals gezegd meer elekronica dan een normale TD. Dus moet je (denk ik) een kabelboom en zekeringkast van een TDI hebben. Versnellingsbak is geloof ik ook compleet anders dus die moet je ook hebben.
Verder ben ik niet zo heel technisch betreft autotechniek, dus voordat ik allemaal rare dingen ga roepen stop ik hier maar even mee! Hahaha!!

En je TD opvoeren is goed mogelijk hoor. En met jouw achtergrond moet ook dat niet al te moeilijk wezen.
Allereerst kan je een Intercooler plaatsen, turbodruk iets verhogen en wat aan de brandstofpomp rommelen. Als je alles goed hebt ingesteld kom je geloof ik al aardig in de richting van de 90PK.
Er zijn zelfs TD's met rond de 130(!!) PK. Hoe het dan zit met de betrouwbaarheid durf ik niet te zeggen, maar dat laat zich denk ik wel raden.

Zou zeggen gebruik de ''search'' functie hier eens op het forum. Er zal ongetwijfeld iets naar voren komen waar je wat mee kan!
En ik weet niet hoe goed je Duits is, maar dan heb ik hier nog een link naar een site die gewijd is aan de VW Turbo diesel motoren.
http://www.golf3td.tk/

Groeten,
Dennis
__________________
2008-2010; Golf GTD Special '96
2010- ????; Berlingo HDi '02
Project: Golf I Cabrio '86
Reply With Quote