1. Aan de ruitenwisserhendel, dat is de achterste van de twee hendels, zit een schakelaar. De knipperlichthendel heeft een haakje wat in die schakelaar haakt. Als je die schakelaar even opzoekt en naar je toe trekt heb je als het goed is weer dimlicht.
2. Je hebt 1 draad heen, dat is inderdaad plus. De andere is de massa van de toeterschakelaar af naar de moer van het stuur toe.
Ik heb zelf een sportstuurtje en dan fungeert het stuur zelf als massa. Vandaar dat ik dit niet precies weet. Maar heeft de toeterschakelaar dan niet gewoon 2 connectoren? Aan de andere kant, als je een ander stuur wilt aanschaffen is dit niet echt interessant.
3. De stuurpen, dat is de stang die je stuur met je stuurhuis verbind, heeft een bepaalde diameter. Bij de oudere auto's, tot en met bouwjaar 88 meen ik, hebben een kleinere diameter. Als je daar bijvoorbeeld een Mk3 (Golf/Vento) stuur op wilt zetten dan wil dat niet omdat die niet vast zit.
Dus wat is het bouwjaar van je auto, als je het nog niet vertrouwd, demonteer je stuur (moet toch gebeuren
) en meet de diameter op. Dan weet je waar je aan toe bent.
Maar verder geen extra schade? Blij dat tie terug is?