ik ben naar de airco man in dokkum geweest en die heeft er naar gekeken
nu bleek de vrijloop poelie van de dynamo stuk te zijn (ook kwaal van die dingen)
ik heb toen een afspraak met die man gemaakt en hij zou hem maken, maar hij had het druk dus moest even wachten.
ik ben lekker aant werk krijg ik een sms van men vrouw(is haar daily) dat de motor een raar geluid maakt?!?!?!?
ze was bijna thuis dus ik zei zet maar op de oprit.
ik tussen de middag er naar gekeken maar zag niks onder de kap dus starten dat dat ding, en ja hoor een schavend geluid van de distr riem.
meteen de motor uit gedaan en de distr riem kap eraf gehaald, wat bleek de riem was half van de nokkenas poelie gelopen OMDAT de waterpomp kapot was gegaan en scheef stond.
was wel een nieuwe distr riem op gekomen bij de vorige eigenaar maar geen waterpomp (hoeft niet bij 80.000) zeggen ze?! ik zeg pak meteen mee dat ding kost 35,00 en je ken er mooi bij als alles eraf is!
maar ja ik zat er dus maar weer mooi mee. de riem was 4tanden versprongen maar de kleppen hebben de zuigers niet gereaakt.
en toen stond ie er zo bij
alles moest los om bij de riem te komen mooi werkje
meteen alles nieuw erop gekomen
nieuwe distr riem plus alle spanners
nieuwe waterpomp
nieuwe multy riem plus spanners
nieuwe vrijloop poelie op dynamo
nieuwe olie plus filters
nieuw koelvloeistof
nieuw brandstoffilter
en toen alles weer inmekaar zetten en de sleutel omdraaien en ja hoor als een klokje.
nu alweer veel heerlijke km gemaakt en bevalt nog steeds.