Nou we zijn eruit hoor! Niet echt een heugelijke mededeling overigens..
Nadat ik gisteren bij Cavin/skitzo de schakelstangrevisieset had opgehaald, zonet op de brug gezet en dat bleek het dus niet te zijn...
Schrapend geluid en lastig schakelen is wel 1 oorzaak... nooit verwacht dat dit de gevolgen zouden zijn van... jawel verlagen!
Verlagen zorgt voor andere stand van je aandrijfassen, die dus verder in je versnellingsbak steken.
Hierdoor heeft de aandrijfas geen speling meer in de lengterichting. Bij iedere klap/hobbel duwt deze dus in je versnellingsbak en het differentieel.
Bij het sturen hoor je het lawaai, dat houdt ook weer verband met het differentieel. (je hoort het zware geschraap nu bij zowel rechts als links sturen, en ook bij rechtdoor gepiept en gekraak)
Kortom: Differentieellager is totaal versleten en ik moet op zoek naar een nieuwe bak.
Ik vermoed dat de km-stand van 800.000 dus echt klopt en dat de verlaging gewoon extra snel voor de slijtage heeft gezorgd.
Als iemand nog een bak (met lage km-stand) weet bij een AAZ-motor, dan houd ik me aanbevolen...