30-09-2008, 08:51
|
Forum Newbee
|
|
|
|
Hallo Tjalling,
Herkenbare geluiden betreffende je bak. Ik heb onlangs een 1900 diesel in laten bouwen en na 2 weken is mijn bak aan gort. De geluiden en gebok komt mij dan hel bekend voor. Eerst ervaar je bij een inhaalaktie veel motorgeluid en een slippende koppeling, maar weinig tot geen schokkende prestaties. Bij loslaten van gas meer power, maar is begin van het einde. Later zul je idd de versnellingen er niet meer lekker in krijgen en gekraak horen. Mijn bak liep na een paar dagen in de vrije stand in de 5-e versnelling en soms gewoon weer na starten door de versnellingen, maar kraken en het geluid van een grindbak werden alleen maar erger. Soms draait een bak droog en is het al te laat...Ik denk dat een andere bak plaatsen noodzakelijk bij jou is. Je temperatuursproblemen kunnen ook schokkende gevolgen hebben door grote slijtage in korte tijd, het is en blijft oud spul. Vloeistoffen controleren en lekkages voortijdig signaleren en zodoende verhelpen. Vaak is een kettingreactie het gevolg, heb ik al ondervonden.
Succes.
Lauwerens
|