View Single Post
  #1  
Old 17-09-2008, 18:47
ReBo ReBo is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 724
Default Verschillen USA Gti / Europese Gti.

Aangezien ik zelf niet achter de verschillen kon komen toen ik ze zocht, maak ik hier maar een kort overzichtje, voor het geval dat iemand anders de search knop gebruikt of via Google een poging zal doen . . .

Doel : de verschillen tussen een US uitvoering van een Gti en die van een europese met elkaar te vergelijken en op een rijtje te zetten.

Let op !! Er kunnen verschillen in bouwjaren zitten, ik vergelijk alleen die van 1991 met elkaar, aangezien de mijne van dat bouwjaar zijn. Ik vergelijk ze met een originele NL'er en een import duitser, ligt er een beetje aan welke er voor de deur staat.

- Side Marker Lights, SML's. Geen knipperlichten aan ( deurzijde ) van
de voorschermen.
- Standaard op alle modellen een "16V antenne" Geen antennegat op het
voorscherm aanwezig.
- Vanghaken onder de motorkap. Motorkap is eender, echter de scharnieren
zijn anders en voorzien van haken, als extra 'safety' i.g.v. bv een
kopstaartbotsing.
- Dashboard en interieurpanelen met een rode bies.
- Dashboard voorzien van kniebalken.
- Achterruitrijspiegel geplakt een de voorruit.
- Stoffen hemelbekleding.
- Achterklepspoiler ( in kleur van de auto ) met ingebouwd derde remlicht
( Oudere modellen hebben hem op de ruit. )
- In hoogte verstelbare stuurkolom.
- Rechter buitenspiegel met tekst.
- Chassisnummer staat op het dashboard, onder de voorruit en in de B-stijl
aan de bestuurderszijde.
- Kofferbakhandgreep in de kleur van de auto.
- 14" 'teardrop' velgen.
- Voorruit is voorzien van een zwarte zonneband.
- Alle ruiten zijn voorzien van VW/Audi logo en hebben daarnaast de
tekst "made in Mexico".
- Bumpervoorzijde voorzien van dikkere binnenbalke, waaraan zowel links als
rechts een sleepoog zit.
- Achterlichten ook voorzien van SML's.
- Schakelpook en handrem van leer.
- Airconditioning is standaard.
- Stuurbekrachtiging is standaard.
- HEEL VEEL waarschuwingsstickers . . .


* To be continued . . . . *


Reply With Quote