View Single Post
  #60  
Old 15-09-2008, 22:02
Dirtbag Dirtbag is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 191
Default

Quote:
Originally Posted by tim_j
mijn kenteken zegt 40KW k6.

leg ik er een 44 kw NZ blok in, moet ik hem omkeuren.
kost me weer duiten, met daarbij dat de rest van de auto in topstaat moet zijn.


Ik kan my ten sterkste vergissen, maar ik heb een NZ blokkie erin liggen, en deze levert volgens mijn papier maar 40 kw. Komt nog bij dat een NZ blok hetzelfde blok is alleen een andere manier van brandstof toediening. Dus in de praktijk zal niemand het merken dat je er een nz blok in lepelt. de NZ regelt alleen alles voor je, dus geen choke, of wat dan ook, contactsleutel om en hij start.

de APK emissie is "am sich" een lachertje, m'n vorige auto (Lada samara 1300) zou er nog dorheen zijn gekomen met een motor die op goede momenten op drie cilinders liep.. Het hele hok stonk naar benzine. emissie kwam hij doorheen ( 6 andere punten niet)

Wat betreft de motorcode wijzing heb je volgens de wet gelijk... Echter ziet niemand het verschil tussen een MH of een NZ blok... een GTI blok zal iedereen eruit halen.

Betreft de verzekering.... Ja ze kunnen zeggen dat je een vermogenstoename hebt door een andere motor. echter de vermogenstoename is dermate beperkt dat de veiligheid kritische delen niet anders belast zullen worden dan met een MH blok, doordat het vermogen slechts marginaal toeneemt.

Komt nog bij... 40 kw is de fabriekopgaaf.... dankzij normale motorslijtage is het onwaarschijnlijk dat hij dat nog heeft

Als je wil kan ik een foto maken van mijn NZ blok... mag jij de verschillen tellen (1 grote kan ik je al wel vertellen, netheid )

mvg

db
Reply With Quote