View Single Post
  #52  
Old 15-09-2008, 19:58
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

ik heb zojuist besloten om de koppakking te vervangen.

mijn vader heeft gepraat met auto liefhebbers op zijn werk,

dat ik een Golf 2 heb met carburateur enzo..
en dat waarschijnlijk de koppakking lek is.

ik krijg daar dus hulp van en van een aantal buren die het hartstikke leuk vinden dat ik deze oude Nette golf weer ga opknappen.
dus het gaat helemaal goed komen!
tis wel iets wat bijmekaar een jaar gaat duren maar dat mag de pret niet drukken.

ik had al een versnellingsbak gevonden, maar het was niet zeker of deze van een 1.4 of een 1.6 af kwam..
als komt die van 1.4 zal ik m helaas moeten laten schieten. (schiet me maar neer.)
het geld groeit me helaas niet op de rug, en de koppakking moet als eerste gebeuren omdat anders de Viergastest niet gehaald zal worden. (onvolledige verbranding)

wanneer de koppakking vervangen is moet ik dan altijd laten vlakken?
wanneer die vlak is (opgemeten) dan als nog laten vlakken?

en wat gaat dat kosten?.........

eind goed algoed, de koppakking is mn grootste zorg, maar als ik het zo hoor is het in een lange zondagmiddag zo gedaan. en desnoods de maandag voor het vlakken.

een vraagje tussendoor, Hoe zit dat met de kopbouten aandraaien? aantal NM's, draai graden etc? of is dit een gevoelskwestie.

veel dank,

na de APK, komen er betere dempers en veren, een 5-bak van een golf 3.
nieuwe koppelingsset en druklager.
mooi interieur.
achterbak geisoleerd.
etc etc. kortom, dit wagentje blijft een poos.. op naar de 25 jaar!
Reply With Quote