![Old](https://www.volksforum.com/forum/images/statusicon/post_old.gif)
15-09-2008, 08:39
|
![martiepartie's Avatar](image.php?s=f1d3440e771bd4727988bff5c9fb980f&u=5118&dateline=1194775158) |
Married to PC
|
|
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
|
|
Of je gaat met een heel lage turbodruk rijden, dan hoef je motorisch niets aan te passen. Dan is het nut van zo'n ombouw niet echt heel groot.
Turbospruitstuk+turbo
olieaanvoer/retour
evt. oliekoeler
intercooler piping + aanpassen op huidige inlaat
evt. compressieverlagen motorblok ivm laaddruk
beschermen van andere motor/chassisdelen ivm hitte ontwikkeling bij een 8v.
div. meters om olietemp/druk/laaddruk af te lezen.
ECU aanpassingen (standaard ECU kan een normale laaddruk niet aan)
Het is natuurlijk niet zo 1-2-3 een goed lopende motor, aangezien ALLES op elkaar afgeregeld moet worden. Bij een standaard turbomotor is dit voor je gedaan en loop je niet het risico dat je met een onrijdbare auto overblijft.
Het kan wel, maar reken er niet op dat het makkelijk is.
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
|