14-09-2008, 23:27
|
|
Married to PC
|
|
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
|
|
Quote:
Originally Posted by vwmk2driver
denk dat je er met alleen veel oefenen niet echt komt,daar is het denk ik ook te duur voor,alu is duur het las matriaal is duur en dan nog niet te spreken over het tig apparaat wat hij heeft staan.
hij vertelde dat hij er een 2 jarige opleiding voor had gedaan.
wanddikte is 3mm is een speciale legering hij is nu ook super sterk,de schakelpook steun is van het zelfde 3mm matriaal gemaakt.
moet nou alleen nog 2 steunen maken voor de pompen, de vlotter zit er al in.
|
ik weet wel zeker dat je er met oefenen WEL komt; oefenen hoeft niet altijd op je eigen apparatuur. Ik heb zelf redelijk wat geoefend op mijn werk (Kempi TIG machine) en heb met tips/trucks van collega's toch echt alu leren lassen. 2 studiegenoten van mij hebben dit ook zo gedaan, die lassen probleemloos dit soort tankjes van 0.8mm alu (geen poepverhaal, bewijs is aanwezig). Deze mannen hebben nooit een officiele opleiding gevolgd, maar dit gewoon geleerd door te oefenen. Veel proefplaatjes maken voordat je begint aan je echte werkstuk. Kan je het apparaat afregelen op de proefstukken ipv je werkstuk direct te verneuken
En even een serieuze opmerking ;
alu laswerk is op de plek van de las een stuk zwakker, je bereikt met een warmtebehandeling veel meer dan het gebruiken van een speciale alu legering. De beste legeringen (T6 of hoger) zijn na het lassen gelijk aan de zwakkere legeringen, doordat het materiaal door de lasspanningen ter plekke verzwakt is.
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
|