View Single Post
  #41  
Old 09-09-2008, 10:37
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

Quote:
Originally Posted by Dirtbag
Blij dat je hem toch wilt redden, het kan zijn dat ik inderdaad geen gelijk heb met betrekking tot die €50 gezien de reactie, ik weet dat ik dat nog kreeg voor een totaal verrotte lada samara dus ik ging er van uit dat iedereen dat kreeg, en ik had het wel vaker gehoord.

viking bandjes... Ikzelf heb viking protech 2 banden gekocht afgelopen januari... ik heb er spijt van als haren op m'n hoofd.... ik ben zeker niet kaal

Ze willen niet goed gebalanceerd worden, ik had ze drie weken geleden nog op de vooras zitten, en op de snelweg kreeg ik last van mijn polsen van de trilling in het stuur, het stuur knetterde 4 cm heen en weer. Ik heb ze opnieuw later balanceren, en dat heeft iets geholpen maar ik heb ze alsnog op de achteras gelegd... Nu heb ik 4 jaar oude tyfoon successor op de vooras die geen grip hebben in de regen....

Ikzelf heb net nieuwe ferrodo blokken op de vooras gelegd. Ach het remt... geeft naar mijn idee de eerste paar 100 km wel veel remstof... (m'n schone achterwielen zijn nu ook bruin )

Ik sluit mij aan bij de mogelijkheid dat de remslang naar dat wiel verstopt kan zijn. Dat had m'n zus d'r Panda ook, bij remmen was er ook een grote blaas op de remleiding. Na vervangen was de remwerking weer goed.

btw.. als je eerst de lagers wilt bekijken voor het weghalen van de bak, kun je dat kapje dat op die foto's van mij ligt eraf halen. Maar haal wel eerst alle olie eruit. Er zit ook een papieren pakking achter die dit waarschijnlijk niet overleeft.

Doe wat je het beste lijkt en veel plezier

db


hey dirtbag,
ach naar de sloop kan die altijd nog , al is het wel vervelend van mn investering. maar dan haal ik die spullen eraf.

Het is geen Viking geworden, omdat de beste man zich vergiste.
geluk bij een ongeluk het zijn .. (hakkietakkie's) tyfoon conexion.
zal me benieuwen wat ze doen..
maar goed, het profiel is als nieuw, en heeft nog 10 mm over.
die rubber draadjes hangen er nog aan. voor 45 euro kunnen ze een paar jaartjes mee.

en dan de remklauw,
dit voor mij de eerste keer dat zo'n klauw uit elkaar gaat,
ik kan al wel onderscheiden hou de klauw/blok/zuiger is opgebouwd.
maar troubleshouten dat is nog nieuw..

bij een verstopte wielslang, zit er toch troep in de leiding, in de remvloeistof?
ik heb een half bekertje peut daar weggepompt, en er kwam idd wat zwarte troep mee.
dit is wat ik denk bij een verstopte leiding?

wat ik wil gaan doen. is de blokken eraf, de klauw los. en de bewegende delen dat over elkaar glijd in gaan vetten.

hoort een remcilinder als je remt en weer los laat, weer uitzich zelf terug te gaan?

rechts doet dat wel een beetje (3 mm)
maar links niks (beweegt mischien 0,5 mm)

Dit duid op een cilinder die blijft hangen?
hoe los ik dit op, klauw eraf, schuivende delen beetje invetten?
of brengt dat weer meer met zich mee..
Reply With Quote