Hallo allemaal,
ik ben nieuw hier. Ik heb vorige week een 5-deurs golf II GT syncro gekocht.
Misschien hebben jullie hem wel zien staan op MP. Als eerste wil ik even kwijt dat ik er echt super blij mee ben. Hiervoor had ik een civic
en daarvoor een polo 86c. Na die achterlijke jap weet ik zeker dat ik nooit meer anders als volkswagen wil.
Bij de auto zaten alle boekjes, en de onderhoudshistorie van de afgelopen 10 jaar. Veel opties, zoals boordcomputer, in hoogte verstelbare koplampen, in hoogte verstelbare stoel. Ik ben het allemaal niet gewend zo mooi.
Maar nu komt mijn eerste probleem. Ik houd van een iets lagere auto, en ik heb ook het idee dat mijn syncro van achteren ook iets is verlaagd. Maar ik reed zaterdag met +/- 200 kilo aan spullen in mijn achterbak/bank rond, en bij ieder hobbeltje en bocht liep het rechter achterwiel aan. Volgens mij komt dat door de brandstoftoevoer pijp. Kan ik hier iets aan doen? Hoe doen jullie dat met die uber lage golfjes
?
Ook wil ik kijken voor een verlagingsset, om voor misschien ook iets omlaag te krijgen, en achter ook maar meteen te vernieuwen. Maar moet ik hier een speciale set voor hebben omdat het syncro is, of passen gewone golf II verlagingsveren/dempers?
Als het morgen mooi weer is zal ik een paar fototjes maken van mijn trots.
Ooohja heeft iemand ervaring met de kosten van het bij laten spuiten van blanke lak? Er zit namelijk hier en daar een bobbeltje, en begint ook wat af te bladderen.
Alvast heel hartelijk bedankt!