View Single Post
Old 08-09-2008, 00:32
Oudelut's Avatar
Oudelut Oudelut is offline
No personal life

Mmm, behalve de kapotte pomp zit er ook een probleem in de electrische aansturing van de pomp.
Deze krijgt stroom, maar niet continu. Sinds het vervangen van de pomp helaas vaker niet dan wel... Vermoedelijk is dit ook de oorzaak geweest van het overlijden van de oude pomp.
Nou vraag ik me af wat het allemaal kan zijn, behalve een draadbreuk.
Ik heb namelijk vandaag de eerste tests uitgevoerd, maar op een gegeven moment werd het simpelweg te laat (net thuis), en het is morgen weer vroeg dag.

Bij de aansluiting bij de opvoerpomp uit de tank gaat het al mis, dus het zit 'm in ieder geval niet in de bedrading naar de uiteindelijke brandstofpomp.
De bedrading naar de opvoerpomp is 1x rood-geel, en 1x bruin (massa neem ik aan?!).
De rood-gele draad herleid naar voren, naar zekeringkast.
De eerste snelle tests lijken uit te wijzen dat de draad daar al geen sap krijgt (ergo: de bedrading naar achteren zou goed moeten zijn?).
Nou vraag ik me af hoe de brandstofpomp geschakeld is? Gaat dit via een relais op de zekeringenkast?
Mijn vermoeden is dat de pomp rechtstreeks geschakeld wordt met het contact van de auto, en het probleem dus wel eens in het contactslot zou kunnen zitten? Die gedachte wordt versterkt omdat ik op het laatst zag dat ik ook op dit moment geen laadstroom-lampje krijg als ik de auto op contact zet. De startmotor wordt bij de volgende stand van het contactslot overigens wel netjes aangestuurd...

Helaas behandelen mijn vraagbaken alleen de Golfjes I met carburatie, en heb ik dus geen documentatie over de ingespoten motoren, laat staan over de Golf II.

Wel denk ik ooit iets te hebben gelezen over een contactblokje dat wel eens kan overlijden, maar dat is op dit moment een redelijk klok/klepel verhaal. Vandaar mijn vraag: kan een overleden contactblokje effect hebben op de brandstofpomp? Of heb ik eerder domweg te maken met een overleden contactslot?

Ik ben gebaat bij elke hulp, maar eerst ga ik nu uitgeput mijn mandje in... Ik hoop deze ellende snel achter me te kunnen laten?!
Reply With Quote