View Single Post
Old 05-09-2008, 19:55
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC

Quote:
Originally Posted by Dirtbag
Dat hij zoveel herrie maakt lijk mij niet te komen vanuit een onstekingsprobleem... maar iets structureels. misschien is het idee om eerst zoiets uit te zoeken voordat je veel geld in andere delen steekt?

Het zou zonde zijn als je een maand bezig bent met alles netjes maken aan een motor om vervolgens erachter te komen dat je krukas lagers op zijn... dat is niet iets wat je wilt hebben geloof ik.

anderzijds, als het echt allemaal "kleine" dingen zijn die ervoor zorgen ben je goed onderweg

misschien wel een klein verzoekje? ik weet niet of ik de enige ben, maar je maakt voor elk deelprobleem een nieuwe thread, terwijl ik het idee heb dat je beter alles in een soort van project thread kunt houden.

enfin, doe wat je wilt

mvg, en succes met de auto

db

hey dirtbag

klopt ik zette eerst alles in 1 tread. 'probleempjes met de 1.3 carb'
maar hierop werd begeefment niet meer gereageerd:P
dus besloot ik om maar aparte treads aan te maken.. zal het niet meer doen

anderzijds, over al dat kleine grut wat ik vervang heb je gelijk.

maar, het kleine grut dat ik controleer is zo slecht. dat ik er niet mee door wil rijden.

dan vervang ik het. en ik merk het direct! dus het heeft wel weer efect.

zie het zo, ieder dingetje wat ik tot nu toe vervang is tot nu toe steeds een merkbare verbetering.

het kleppendeksel kon niet meer, bij de bouten kon je het eruit zien vloeien.
het duurde maar 5 minuten of de boel zat weer onder.
dus dit is voor 20 euro verholpen.

rotor+verdeler koste 23 euro, en dit was ook merkbaar, de boel begon zachter en netter te lopen.

de bougie's hebben niks gekost, maar hebben zeker 40% van het probleem veroorzaakt.
nu de bougie's goed zijn. loopt ie niet op 3 cilinders maar op 4.
de boel is nu stil en soepel.
voor het mooie wil ik ze vervangen.. maar niet noodzakelijk.

het geen wat me nu irriteerd is die betonmolen..
maar is geen APK punt, want over 5 weken moet hij voor de APK.
Reply With Quote