Gisteren met de weer van Arnhem naar Sittard gereden, zag ik bij thuiskomst dat er wat druppeltjes olie onder de auto lagen. Op zich niks vreemds bij ons in de straat, maar toch maar even de olie gepeild. Stond een beetje laag, maar niks schrikbarends.
Het water was wel nogal warm, en het peil stond wat laag. Dat even bij gevuld, en er blijkbaar wat veel bij gedaan. Vandaag kwam namelijk bij elke stop na een stuk rijden de damp onderde kap vandaan en gooide ie via het overdruk-ventiel de koelvloeistof weer naar buiten.
De olie stond vandaag bij nieuwe controle helemaal op nul! Die dus even bijgevuld, en het viel op dat via het oliefilter en langs het kleppendeksel de olie royaal naar buiten wordt gemieterd...
Hopelijk staan de kvs en olie problemen niet met elkaar in verband en is de koppakking nog in orde. De Passat blijft voorlopig maar even staan tot meer bekend is.
Lichtpuntje... de ventilatie werkt wel weer. De aftermarket Autostyleknoppen zorgden ervoor dat de contactpuntjes in de draaischakelaars geen contact meer maken. Dus jeej... de motor is im sprechwördlichem arsch, maar we zitten er wel weer frisjes bij.
Hopelijk voldoet een oliefilterwissel en een nieuwe klepdekselpakking... we zullen zien.