04-09-2008, 15:04
|
Forum Regular
|
|
Join Date: Mar 2008
Posts: 110
|
|
update:
- nee, om de electronica en/of stopklep te vervangen hoeft de pomp niet gedemonteerd te worden, alleen 2 van de injectieleidingen moeten verwijderd worden. daarna kun je de "electronica" voorzichtig wegbeitelen; uit de stopklep zelf komt maar 1 draadje en dat kun je gewoon doorverbinden met de plus uit de originele stekker. de 2e draad blijft in dit geval ongebruikt (waarschijnlijk de startblokkering)..........
Je moet overigens wel voorzichtig zijn, het kastje is zo dicht om de stopklep heen gebouwd dat er bij demontage weinig nodig is om ook de stopklep zelf te beschadigen (althans het deel wat uit de pomp steekt)
de hele "revisie" kan overigens volgens de monteur op de "nieuwere" dieselpompen niet uitgevoerd worden omdat daar de stopklep inclusief electronica volledig in de pomp geintegreerd zijn.
Omdat ik verder geen antwoord heb gekregen ben ik er van uit gegaan dat de pomp gedemonteerd zou moeten worden en had ik ook een nieuwe distributie besteld; dat bleek bij controle maar goed ook; er was een stuk uit de lagering/bevestiging van de spanner gebroken........
nou ja; de hele boel kan er nu in ieder geval weer tot de 300.000 zonder problemen tegenaan (qua distributie dan..........)
verder gewoon goed opgelet en wat mentale aantekeningen gemaakt; volgende keer de distributie gewoon in eigen beheer vervangen; stelt eigelijk net zo weinig voor als de nokkenas-ketting van mijn motor, je moet welliswaar het nodige demonteren; maar voor de rest is het een kwestie van de boel vastzetten (nokkenas en dieselpomp) en de timing in de gaten houden (mag tijdens hermontage niet verspringen)
|