View Single Post
  #71  
Old 31-08-2008, 11:32
zoefzoefbeemie zoefzoefbeemie is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 1
Default

Nankang rij ik al meer dan 12 jaar, ik heb ze zelfs op mijn BMW 530 diesel gehad.
Omdat ik 4 setjes per jaar weg slijt is het een prima band om mee te toeren.
Uiteraard heb ik ook problemen met een nat wegdek en moet ik mijn rijstijl aanpassen maar dat doe je toch automatisch?
Een setje van 4 banden kost mij maar €180 en dat is vele malen minder dan wat de fabriek levert.
De kwaliteit is prima genoeg voor een BMW (bijvoorbeeld) en ik rij maximaal 10.000 km met de banden en dan zijn ze echt op, met conti's die de fabriek opgeeft rij ik ongeveer 12.000 km per setje maar dan betaal ik wel 3x zo veel voor de banden.
Het enige nadeel aan de Nankang is dat je met 220 km/u geen noodstop moet maken want dan werken ze niet meer, zelfs niet met alle veiligheidsystemen die ik aan boord heb.
Dus als ik met de auto op vakantie ga dan gaan de Conti's er onder want die werken met die snelheden perfect.
Zoek je een goeie band met een perfecte prijs en prima kwaliteit dan beveel ik echt de Nankang's aan.
En zal je er arm van worden om eens een setje te proberen?...........Ik dacht het niet.
Mijn reactie op alle beweringen en gegeven reacties?
Na 12 jaar is Nankang beter en beter geworden en is zeker niet onveilig.
En voor degene die bang is dat zijn velgjes kapot gaan met parkeren (stoepranden) rij eerst eens de stoep zachtjes op en dan er weer af.......... Wedden dat de velgjes niet beschadigd zijn.
Veel plezier met de Nankangs
Marcel.
Reply With Quote