Quote:
Originally Posted by RubenD
Mja, Lieuwe zei het eigenlijk al, gewoon starten en laten lopen. Verdraaien, dan hoor je snel genoeg of hij beter of slechter gaat lopen. Stukje rijden, kap los, verdraaien, net zolang tot hij goed staat.
|
Heb ik ook gedaan inderdaad. Bijgesteld tot hij het mooiste liep (pakweg hoogste toerental) en dan een heel klein tikje terug. Dat was wat we vroeger al in de garage deden bij montage en dan tijdelijk zo goed mogelijk zetten (op gehoor). En dat is ook ongeveer waar het merkteken (die van 6graden) op voor het puntje op de bak heen en weer danst. Hij zal dus inderdaad redelijk goed staan maar loopt toch niet echt als voorheen en het grootste punt wat ik zoek is dat vreemde starten als hij warm is, ik verwacht dat die twee dingen met elkaar te maken hebben.
Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Op de rechterfoto de 0 dat is bdp en dan 6graden voor moet tie goed staan
|
Inderdaad, 'k weet het. Hij staat dus ook ergens rond die 6 graden want het merkteken op het vliegwiel is dusdanig onrustig heen en weer aan het dansen dat ik hem niet precies goed kan zetten. Zeg maar dat hij van pakweg 1 cm voor tot 1 cm na die 6 graden inkeping heen en weer blijft springen.
Ik heb 'm nu ongeveer in 't midden van dat "2cm brede verspring stuk" staan maar op de ene of andere manier heb ik geen volle power en als t blok pakweg een half uurtje heeft gereden dan is het net of de startmotor het blok niet rond kan krijgen (beetje het idee zoals bij een lege accu).
Is het blok echter koud dan start hij normaal. Koud loopt hij ook stukken beter trouwens.
Als ik gewoon een kort stukje rij en de temperatuur gewoon op z'n normale stand staat dan is er nog niets aan de hand maar bij wat langere ritten, vanaf pakweg half uurtje of langer, dus dat "zware" starten
Omdat een verkeerd tijdstip ook zoiets kan veroorzaken wil ik die dus zo exact mogelijk zien te krijgen zodat ik dat uit kan sluiten maar dat wil nu dus niet met dat dansende merkteken. De onsteking is uiteraard full electronic bij de KR en ik neem aan dat die control unit dat steeds corrigeert tijdens het afregelen? Maar dat weet ik niet zeker en vroeg me af of dat was te omzeilen?
Mocht het daar toch niet in zitten dan zou het de startmotor zelf kunnen zijn (vaak een massa probleem oid) maar ik zie niet echt hoe daar een dusdanig verschil in kan zitten tussen warme of koude start (qua warm het blok niet rond kunnen krijgen)?
Ik ga zo nog een keer opnieuw alle merktekens checken (distri riemwiel, 0 punt op 't vliegwiel etc.), alles is er immers af geweest ivm die vervangen klepstoters en ook goed er op gezet met monteren maar omdat hij gaat afwijken qua startgedrag als hij warm is lijkt het wel alsof de distri riem rekt of zo hoewel dat voor de afstand (aantal tanden) tussen krukas en distri nokken wiel geen verschil mag maken.
De onsteking staat nu dus zo goed mogelijk op de 6 graden maar tips om dat beter/exacter te krijgen (omzeilen van de control unit correctie?) of andere hints m.b.t. dit vreemde gedrag zijn zeker meer als welkom.
Alvast bedankt en iedereen verder alvast een fijn weekend.