Hoi allemaal even een vraagje,
Ik heb inmiddels de
klepstoters vervangen en had de ontsteking wel gemarkeerd voor het uitbouwen uiteraard maar vond 'm toch niet lekker lopen er mee. Koude start ging b.v. prima maar na een langere rit start hij alsof hij van tijd staat (draait de motor moeilijk rond). Nu wil ik eerst de ontsteking op tijd zetten maar ik krijg de ontsteking niet exact op tijd. Als ik met de stroboscoop het ontstekingstijdstip op de juiste waarde wil zetten (op de nok (zie foto onder) dan danst hij zo heftig heen en weer dat ik amper kan zien waar de markering staat (markering zelfs al wit gemaakt). Die markering bestrijkt iets van 2cm met het gezwabber.
Ik heb al op het forum gezocht maar kon geen nuttige info vinden hieromtrent, wel iemand met hetzelfde probeem maar geen oplossingen destijds (2006)
Ik weet niet in hoeverre de control unit dat ding al bij blijft regelen tijdens het stellen maar tijdelijk uitschakelen is ook niet mogelijk toch?
O ja, ontstekings gedeelte is nieuw (niet zo lang terug alles vervangen). Verdeler, bougies, kabels, verdelerkap zijn dus zgan.
De distri riem en distri wiel, nokkenassen etc. zitten er uiteraard ook keurig op volgens de merktekens en hij loopt verder redelijk goed (en geen getik meer
) maar de echte power die hij had is er volgens mij nu niet. Net of hij niet op vol vermogen komt en ik vind 'm vrij warm worden in verhouding tot voorheen (naald steeds tegen driekwart ipv in het midden als voorheen).
Iemand nog een tip of hint over hoe ik hem wat rustiger krijg op dat merkteken om af te kunnen regelen?
Alvast bedankt,
Joop.