![Old](https://www.volksforum.com/forum/images/statusicon/post_old.gif)
28-08-2008, 20:21
|
Forum regular
|
|
Join Date: Jul 2008
Posts: 80
|
|
Nee derde nippel is volgens mij voor de overboost weg te laten lopen, dus de druk die turbo nu extra gaat opbouwen in de boostleiding.
M.b.t. de dampfrad, ik heb een speciale set via ebay uit duitsland gekocht gemaakt voor de golf TD, deze vervangt een aansluitring met een extra lange zodat er 2 leidingen op aan kunnen worden gesloten. Hierdoor kun je dus een dampfrad monteren en de druk verhogen.
Ik ben op de hoogte van het feit dat als je de turbodruk gaat verhogen dat je dan het best voor de TD een olie koeler van 13 rijen kunt plaatsen met thermostaat.
Ik heb voor de rest al een dikker uitlaatpijp van 60 mm naar achteren toe (jaja de originele Papmahl downpipe hehe van vroeger).
Ik heb zelf begrepen dat je de turbo eigenlijk, voor als je dagelijks rijdt met de auto, niet verder dan 1,0 bar moet schroeven voor de betrouwbaarheid.
Ik wil ook geen race machine maar een wat vlottere TD die goed te rijden valt en nog zuinig blijft en niet meteen de straat in de zwarte rook zet.
M.v.g.
|