Thread: Mijn 35i!
View Single Post
Old 28-08-2008, 11:59
René's Avatar
René René is offline
10k maniac

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Studiefinanciering is weer binnen, dus ik wil weer wat dingetjes voor de auto gaan kopen.

D'r zitten wat puntjes aan de auto die ik eerst wil nakijken en verhelpen voor ik andere velgen en een verlagingssetje voor de Pattat haal, dus we gaan het rijtje maar eens langs.

Als iemand me kan vertellen wat de oorzaak is van een van de volgende dingen post ie ze maar even hieronder:

1.
Tijdens het rijden in de 4e versnelling bij een snelheid van 100kmh of meer begint de auto te fluiten. Het geluid komt van voren, en is geen windruis. In de andere versnelling, ook in de 5e, fluit ie niet. Bij het loslaten van het gas houdt het fluiten ook enigszins op.

Lager in de bak?

2.
Volgende punt treedt bij het remmen heel sterk op. Als ik afrem begint de hele auto te schudden, en het stuur trilt als een malle. Geen idee waar dit door komt.

Kromme schijven?

3.
Waarschijnlijk komt dit probleem door de homokineet links-voren, maar voor de zekerheid geef ik dit ook nog maar even aan: de auto rammelt wat, en er komt een takkend geluid van links-voren. Vooral bij bochten en bij accellereren merk je hier wat van.

Zou idd een homokineet kunnen zijn..

4.
Bij lopende motor en ingetrapte koppeling klinkt de auto prima. Laat ik echter de koppeling los begint er ergens wat als een gek te schrapen. Als ik de koppeling dan weer intrap houdt dit op. Al naar gelang het toerental van de motor duurt het wat langer of korter voor dit schrapen ophoudt, maar langer dan een paar seconden na het intrappen van de koppeling duurt het niet.
Het maakt voor het schrapen overigens niet uit of de auto in een versnelling staat of niet, en in welke hij staat. Koppeling intrappen betekent een stille auto, koppeling loslaten betekent kabaal.

Druklager?

Ik moet voor alle punten melden dat de auto volgens de vorige eigenaar, Domi, nog uitgelijnd moet worden, en dat de banden / velgen nog niet (goed) gebalanceerd zijn.
Alle problemen waren overigens bij de koop al bekend, dus er is niks dat Domi verzwegen zou hebben... even om hem nogmaals te vrijwaren.

Hiernaast nog even een vraagje aan Domi: weet je toevallig of de mistlichten zijn aangesloten of waarom die het niet doen? Misschien dat jij al een paar oorzaken kunt uitsluiten.

Reply With Quote