View Single Post
Old 14-08-2008, 22:25
ParaBID's Avatar
ParaBID ParaBID is offline
Forum Regular

vandaag is de Jetta ingevoerd (alleen qua papieren, keuren is niet gebeurt althans niet bij de RDW )

het ging allemaal erg goed al zeg ik het zelf, tijdelijke zelf gemaakte kentekens op de auto gemonteerd en gaan met die banaan, zo gezegd en ook zo gedaan

hier de auto voor vertrek, om 09:45 moesten we aanwezig zijn bij de RDW dus maar vertrokken om optijd te komen
me pa reed in de Jetta en ik in mijn andere auto (Peugeot 309)
tijdens het rijden merkte me pa op dat de lager(s) nogal op waren :ph34r: zelf ook opgemerkt (damn wat een geluid :lol: )
dus dat moet zeker weten vervangen worden (is ook meteen de zelfde dag gebeurt, duur lagertje kan ik je wel vertellen mja, safety first :lol

action shots ^_^

eenmaal aangekomen de auto's geparkeerd om te wachten tot we aan de buurt waren <_<

(tweede auto van rechts is mijn huidige trots

thuis gekomen en toen meteen aan de slag gegaan met de keurings punten

auto tijdens het invoeren en ik moet zeggen dat het redelijk vlug ging, maarja wat wil je ook! er hoeft ook bijna niets te gebeuren.
chassis nummers worden gecontroleerd, wielbasis en dergelijken worden gemeten en de auto wordt ook gewogen, dan nog maar weer eens wachten op de papier kraam, en dan betalen <_<
nu 3 tot 5 werkdagen wachten op het kenteken bewijs, zodat ik mijn kenteken kan afhalen

toen we klaar waren zijn we richting het keurings station gereden (ook al kan de auto niet goed of afgekeurd worden we hebben dan wel een indicatie van het geheel)
aantal punten die niet goed waren/zijn:
- Lagers links en rechts achter
- rem verschil (net te veel)
- hij was niet helemaal tevreden over het lassen (we hebben gewoon punt gelast en volgens hem zijn de normen streep lassen, stukje lassen stukje niets, stukkje lassen stukje niets je snapt het wel )
en dat was het (twee punten die we niet echt konden weten zijn de lagers en het rem verschil, aangezien we nooit echt gereden hadden met de Jetta vandaag pas voor de eerste keer ) over het lassen ja misschien toch maar wat meer moeten informeren :blush:

Water cooled:
- Jetta mk1 1.6td 1981
- Vento 1.6 1994
Reply With Quote