View Single Post
  #12  
Old 13-08-2008, 12:36
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

Quote:
Originally Posted by humaxima
Je kunt die regel wel onzin vinden maar ik hoor van jou geen voordelen en je komt wel met nog een nadeel qua gebonk. O ja, je km teller gaat ook afwijken bij een grotere diameter.
We hebben het hier over een grotere velg (diameter) t.o.v. de standaard maat en dus niet t.o.v. een 12" of zoiets, want dan blijven we aan de gang.
Ietjes meer toeren maken met een kleine velg weegt niet op tegen het verlies bij een grotere velg waarbij je moeilijker op gang komt dus meer gas moet geven om op snelheid te komen (en te blijven!) en de hogere rolweerstand!!
Dat is niet generaliseren maar op feiten en ervaringen gebasseerde uitspraak.


Nu generaliseer je niet , in je vorige post wel en daar basserde ik dat dan ook mijn reactie op.

maargoed jij wilt dat ik voordelen op noem:

- meer grip
- door plattere band meer feeling met de weg
- hoe meer velg je hebt hoe minder rubber
- plezieriger bij snelweg gebruik
- auto ligt hoger op de weg
- lichtmetaal verkleint het onafgeveerde gewicht
- minder kans op spinnen van de aangedreven wielen

Daarbij betekent een grotere maat velg niet gelijk dat je auto langzamer optrekt, sterker nog met de juiste banden keuze kun je dit zelfs maximaliseren in performance verbetering.

Maar ik denk dat we er wel over uit zijn is dat helemaal van je auto en velg grootte afhangt en in dit geval meer finaciele/performance nadelen oplevert ten opzichte van een kleinere set.
Reply With Quote