View Single Post
Old 13-08-2008, 12:21
humaxima humaxima is offline
Forum Newbee

Quote:
Originally Posted by Pedaalemmer
Die laatst regel is natuurlijk onzin, er zijn meer voordelen voor grotere velgen.
Er zijn ook mensen die met een kleinere maat velg + band rijden wat zorg voor meer toeren en dus een hoger verbruik.
Je generaliseert gelijk even alles tot nadeel wat dus niet echt handig is.

Voor een golf 4 zou ik niet groter dan 18"gaan, ik heb met een golf 4 met 19"gereden met orginele vering en ik werd gek van het gebonk van de velgen op de weg. een week later reed ik met een golf 4 met 18"(wat er beduidend minder massaal uitzag) en dit reed ook een stuk soepeler.

Maargoed het is dus behoorlijk wat je persoonlijk mooi vind.

Je kunt die regel wel onzin vinden maar ik hoor van jou geen voordelen en je komt wel met nog een nadeel qua gebonk. O ja, je km teller gaat ook afwijken bij een grotere diameter.
We hebben het hier over een grotere velg (diameter) t.o.v. de standaard maat en dus niet t.o.v. een 12" of zoiets, want dan blijven we aan de gang.
Ietjes meer toeren maken met een kleine velg weegt niet op tegen het verlies bij een grotere velg waarbij je moeilijker op gang komt dus meer gas moet geven om op snelheid te komen (en te blijven!) en de hogere rolweerstand!!
Dat is niet generaliseren maar op feiten en ervaringen gebasseerde uitspraak.
Reply With Quote