09-08-2008, 21:22
|
|
VW Guru
|
|
|
|
Auto opgehaald en inmiddels een paar dagen rijervaring. Eerlijk is eerlijk. Voor een Skoda echt een heerlijke auto. Als je rustig en zuinig wilt rijden is dat geen probleem en als je een keer wat "extra" nodig hebt is er genoeg voor handen. Boven de 2000 toeren trekt de auto flink door zonder echt een gevoel van vliegen te hebben. Boven de 100km/h in zijn 6 hoef je eigenlijk niet meer te schakelen er is genoeg koppel voor handen om flink door te sleuren. Alleen boven de 3500 toeren wordt ie wel erg rumoerig.
Verder is de wegligging erg strak. Auto is 1,5cm lager dan zijn broertjes en iets harder geveerd. Bij de Audi had ik altijd een gevoel dat ie het gewicht door de bocht moest zeulen(ondanks sportonderstel), maar bij de Octavia voelt dit allemaal lichter en strakker aan. Qua interieur is het ook heerlijk. Sportstoelen zitten lekker strak en kunnen van alle kanten worden ingesteld.
Toch blijf ik vergelijken met de Audi en dan komt de Octavia het op afwerking toch tekort. Mijn A4 was 7 jaar oud en er was eigenlijk geen kraak of piep te bekennen. De Octavia heeft vanaf het begin toch al gelijk wel een paar kraakjes en piepjes. Niet storend, maar vanaf het begin al gelijk hoorbaar.
Gr,
Ronald
|