View Single Post
Old 07-08-2008, 20:43
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder

Natuurlijk heb ik de laatste dagen ook niet stil gezeten.

Ik ben verder gegaan met het stoelframpje. Dit is ondertussen helemaal afgelast en voor de eerste keer in de lak gezet.

En natuurlijk ook gepast, de stoel zit wel aan de bestuurderszijde, maar dat maakt bij een Mk2 niet uit voor de sledes. De stoel past perfect en zit muurvast.

Toen de bijrijdersstoel er eenmaal netjes in zat kon ik verder met de bestuurdersstoel. Dat was een geval appart. Ik wilde namelijk de elektrische hoogte verstelling van 1 stoel combineren met het verstelbare rugdeel van een andere stoel. Dat was zo makkelijk nog niet gedaan. De schanieren waren namelijk compleet anders.

Dus van beide stoel de schanieren losgeslepen, daarna de juiste schanier pas gaan maken op het nieuwe rugdeel, dat was nog een aardig klusje. De verbindingsstang tussen beide draaiknoppen heb ik ingekort. De schanier gemodificeerd opdat de stoel gewoon voorover kan klappen (had alleen maar of te lange of te korte kabels). Ook heb ik de rugleuning zelf aangepast opdat de schanieren ook gewoon konden draaien. Tot slot moest ik de zitting nog een heel klein beetje aanpassen.

Met als resultaat deze superstoel:

Toen kon hij weer uit elkaar omdat er van alles en nog wat in de lak gezet moest worden:

Ook heb ik de accubak in de lak gezet:

Reply With Quote