View Single Post
Old 06-08-2008, 13:50
Wolgast's Avatar
Wolgast Wolgast is offline
VW Addict

Send a message via MSN to Wolgast

Hier in Duitsland hebben ze ook weer eens wat nieuws bedacht... Hier gaat de BIO brandstof er misschien uit!!!
Dit omdat de produktie ervan niet lonend meer is, en er andere (??) alternatieven op de loer liggen. tevens vind de overheid hier dat het inmorreel is om van een gewas brandstof te maken terwijl in andere delen van de wereld mensen omvallen van de honger.
Maar de Duitser heeft tegenwoordig de LPG tank uitgevonden.... wordt niet goed van al die werbung daarvan! Ook aardgas is erg populair hier.
Maar wij betalen hier voor een liter diesel rond de 1,45
Super kost hier ongeveer 1,46
Benzin is niet meer....
Aardgas weet ik zo niet wat dat p.kg kost meen 1,09 ofzo
LPG zit rond de 70 cent.

Wij hier thuis betalen voor een liter diesel 1,23.....moeten we wel 4000 L in 1x afnemen natuurlijk....

En hier verzinnen ze ook steeds weer wat nieuws om de automobilist te naaien. Denk aan de ''Feinstaubplakette''... Gaat waarschijnlijk ook weer verdwijnen omdat de belasting gekoppeld gaat worden aan de CO2 uitstoot van je auto. Je zal maar een oud Golfje rijden op Diesel....
Ik betaal nu voor mijn Golf III (euro 2 norm) GTD 320 € belasting p. jaar. Volgend jaar wordt dat het dubbele ongeveer.... Ik weet het, nog steeds een schijntje voorwat je in NL betaalt, maar toch...
Ook hier wordt autorijden langzaam maar zeker een luxe......''Wie Früher...''
Reply With Quote