27-12-2003, 01:12
|
Forum Newbee
|
|
Join Date: Dec 2003
Posts: 21
|
|
Maar goed.. In iedere geval zit de chip al een jaar of vier in de auto. deze was tegelijk aangeschaft met een 71 pully. Toen heb ik na een jaar of twee een 68 pully boostvalve en de dumpvalve erop gezet. En daarna is hij na een paar maanden slecht gaan lopen(lees arm). Toen benzinepomp en filter vervangen en toen liep hij weer een tijdje goed na een tijdje weer hetzelfde euvel. ontsteking/ bougiekabels en lamba vervangen. Weer een tijdje goed en weer hetzelfde euvel. Dus de bekabeling(sensoren en injectoren) onder de motorkap vervangen. hetzelfde verhaal. Uiteindelijk pas geleden, cilinderkop gereviseerd geflowd, snelle nok, G lader gereviseerd(niet geflowd), injectoren gereinigd en gereviseerd, nieuwe stalen pakkingen overal,nieuwe verdeler kap/rotor/bougiekabels(orgineel vag). Alles in mekaar gezet 1000 km ingereden. Na die 1000 km gas erop en twee dagen later heb ik een gat in mijn eerste zuiger. Oja uitlaat: orgineel spruitstuk,lege kat en daarna een pijp tot de remus eindemper. Lucht filter is RAM AIR of orginele bak met K&N inlegfilter(maar dit verschilt per periode). Retourenleiding is niet meer aangesloten op de carter ventilatie na.
Weet je zo genoeg koekje?
Nou is mijn vraag natuurlijk had ik toen ik over ging op 68 pully niet al mijn chip moeten aan laten passen( want toendertijd is mij door dat bedrijf gezegd dat dat niet hoefde)? En je zegt dat de motor alleen maar rijker kan gaan lopen, maar de BOV pakt de lucht weg voordat de luchtdichtheid gemeten wordt. Oftwel lijkt mij dan dat de co meter toch minder lucht dan meet en aan de hand daarvan dan zijn benzine inspuit, of zit ik er nou naast??
|