![Old](https://www.volksforum.com/forum/images/statusicon/post_old.gif)
03-08-2008, 21:54
|
![jettaracing's Avatar](image.php?s=30004205735b810ef5733eac37173a14&u=111&dateline=1149094746) |
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac
|
|
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,870
|
|
De cilinder van de 1e cilinder moet op het bovenste dode punt staan ,en dat is te controleren dmv de bougie uit de kop te halen van de 1e cilinder,en dan met een dunne schroeverdraaier te voelen dat de zuiger bovenin staat .
En de kunstof dop uit de versnellingsbak te draaien ,te hoogte van de koppeling aan de bovenzijde van de bak ,aan de motorkant, en dan is daar een kerfje uit het vliegwiel ,die tegenover een puntje in het koppelingshuis moet staan.
Dan moet de nokkenas bij de 4e cilinder op tuimelen staan (dwz dat de beide kleppen op het punt van openen/sluiten staan .
Dan staan de nokken van de 1e cilinder allebei naar boven ,en zijn de kleppen gesloten .
Ook moet dan de ontsteking op de 1e cilinder staan .
Als je die dingen goed zet ,dan moet de timing goed staan !
O ,ja ,op de nokkenaspoelie zit aan de achterzijde nog een klein kerfje ,dat moet ter hoogte staan van de bovenkant van de cilinderkop ,dan staat deze zeker op tijd .
Succes!
|