View Single Post
  #2  
Old 03-08-2008, 21:54
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,870
Send a message via MSN to jettaracing
Default

De cilinder van de 1e cilinder moet op het bovenste dode punt staan ,en dat is te controleren dmv de bougie uit de kop te halen van de 1e cilinder,en dan met een dunne schroeverdraaier te voelen dat de zuiger bovenin staat .

En de kunstof dop uit de versnellingsbak te draaien ,te hoogte van de koppeling aan de bovenzijde van de bak ,aan de motorkant, en dan is daar een kerfje uit het vliegwiel ,die tegenover een puntje in het koppelingshuis moet staan.
Dan moet de nokkenas bij de 4e cilinder op tuimelen staan (dwz dat de beide kleppen op het punt van openen/sluiten staan .
Dan staan de nokken van de 1e cilinder allebei naar boven ,en zijn de kleppen gesloten .
Ook moet dan de ontsteking op de 1e cilinder staan .
Als je die dingen goed zet ,dan moet de timing goed staan !

O ,ja ,op de nokkenaspoelie zit aan de achterzijde nog een klein kerfje ,dat moet ter hoogte staan van de bovenkant van de cilinderkop ,dan staat deze zeker op tijd .

Succes!
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk
Golf variant Mk3 family car
The White Turbo Jetta!


Quote:
Originally Posted by Misha
De ringen van een schroefset gaan maar 1 kant op hè.. en da's naar beneden
Reply With Quote