View Single Post
  #6  
Old 02-08-2008, 19:37
martin's Avatar
martin martin is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 387
Default

Kan me voorstellen dat na vier jaar stil staan er vuil in de tank ontstaat.
Beste is om de tank ook even te spoelen.
En gooi, als je het probleem hebt opgelost, een flesje Fortex in de tank.
Daarmee reinig je ook nog eens de aanslag in de motor.

Om te traceren waar het probleem zit kan je het beste eerst even onder de motorkap de slang vóór het filter even een slag losdraaien. Dan iemand laten starten. Niet te dicht op staan kijken anders heb je straks de peut in de oogjes.
Normaal zou bij een goed werkend systeem de brandstof er uit moeten spuiten.
Als dit niet zo is, dan zit de pomp dicht.

Heb je daar wél voldoende druk, dan even weer vastzetten en de slang direct na het filter even losdraaien. Zelfde ritueel. (starten bla bla)

En zo volg je het hele leidingsysteem tot aan de injectoren.

Ik vermoed zelf dat het de pomp is omdat de GTI al zo lang stil heeft gestaan en af en toe gestart wordt. Je krijgt dan condens in de tank waardoor de beschermlaag aan de binnenkant van de tank los gaat laten. Aangezien de aanzuigleiding van de pomp 12 mm is komt het heel makkelijk in de pomp terecht.

Vaak genoeg gaat hierdoor de brandstofpomp door naar de eeuwige velden en moet er een nieuwes onder. Een originele van Bosch kost rond de 150 euro.
Er worden imitatiepompen aangeboden voor minder. Ik heb daar geen ervaring mee, maar wel gehoord dat die geen lange levensduur hebben ivm het roteerwerk van de pomp.

Hoop voor je dat de pomp nog oke is.
Bij de mijne was het nl wel einde pomp.
__________________
VW T2b-2.0
VW Golf GTI mkI (1600 EG)
VW Golf GTI mkII
Reply With Quote