View Single Post
  #23  
Old 29-07-2008, 23:59
Alberto Alberto is offline
Volksforum QUATTRO Donor - D.M.G.D.J.G.G.
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 12,484
Send a message via MSN to Alberto
Default

Quote:
Originally Posted by Ronald
Betreffende de jongere chauffeurs. Deze moeten, vind ik, uitgaan van het feit dat ze maar 90 rijuren per 2 weken mogen hebben. Vroeger hadden we chauffeurs die 80 / 90 uur in een week hadden(met laden / lossen). Maandag weg en zaterdag thuis. Hartstikke leuk natuurlijk, maar op dit moment niet realistisch. Je gaat het werk van chauffeur doen, omdat je het OOK leuk vindt en onderweg wil zijn. Als je die keuze maakt moet je ermee rekening houden wat je kan verdienen als je normale uren maakt(geen 80 - 90 uur) maar gewoon 50 / 55 uur. Hoeveel chauffeurs zitten er nu niet in de problemen omdat de hypotheek op een salaris van 70 uur p/w was afgestemd. Is het dan verkeerd om jongeren hier voor te waarschuwen? Ik denk het niet. Kan het tekort ook niet voortkomen uit bv. de files? Is het nog leuk om chauffeur te zijn? Dit even terzijde.


Nee is juist goed ..zo komt er geen nederlandse chauffeur meer bij
Daarom is een goeie CAO juist goed ...maar die is er niet
en komt er ook niet ben ik bang .
omdat de nederlandse transport te lang heeft stil gestaan
kwa onkosten /loon E.D
en dat is koren op de molen voor jullie goedkoopere mensen


Quote:
Originally Posted by Ronald
Betreffende de stinkende(zoals jij het verwoordt) Polen / Tjsechen... Jij geeft zelf aan dat er een chauffeurs tekort is..... Is het dan geen logisch gevolg dat er goedkopere chauffeurs van buitenaf worden ingezet(LET OP wij hebben ook nog steeds NLse chauffuers in dienst)? Hiermee kom ik gelijk op een ander punt...


Ja zal best logisch zijn , maar het is niet de oplossing
ook daar word het leven duurder , ook die mensen zullen met het geweldige europa mee moeten .
eerst waren het polen . nu de bulgaaren , straks de ???

en stinken doen ze ...100% van wassen onder weg en een goeie deo
hebben ze nog nooit geoord ..( geld ook voor veel duitsers bij ons )


Quote:
Originally Posted by Ronald
Toen het nieuwe rijtijden-besluit van kracht werd hebben we onze chauffeurs geinformeerd dat er dingen moeten en GAAN veranderen. De marges zijn zoals bekend klein en de kosten moeten laag gehouden worden. Kortom een auto die op de dam stil staat kost geld. Het idee was dan ook om 3 chauffeurs op 2 auto's te plaatsen om zo de chauffeurs de rust te gunnen(die ze moeten hebben) en daarbij blijft de auto doorrijden. Bij ons was een groot probleem dat de chauffeurs niet willen meeveranderen, omdat ze gewend zijn aan een eigen auto en niet willen delen.... Een ander probleem is hier ook het salaris. Als je met drie chauffeurs op 2 auto's werkt bespaar je een hoop 130% uren. Per week op 2 auto's is dit al 40 uur. Reken maar eens uit wat dit per jaar scheelt als je bv. 20 auto's hebt rijden.


dit verhaal gaat bij ons niet op
per auto kunnen ze niet eens 1 chauffeur krijgen
laat staan 3

Quote:
Originally Posted by Ronald
Daarbij komt nog dat je op een legale manier genoeg kms kan rijden. Wij rijden op dit moment 15.000km per maand met een auto waar je anders rond de 10.000km uit zou komen. Verdeel de vaste kosten(leasing, verzekering, overhead, eventuele afschrijving) dan eens over meer kms en kijk wat dit met je kostprijs per auto doet. Dit loopt al gauw op tot ongeveer 8 eurocent p/km. Dan heb ik het nog niet over de overuren die je kan besparen etc.


ook dit verhaal gaat voor mij niet op
mijn auto rijd z'n 12,000 km per maand
en dat met 1 chauffeur , en hij staat nu stil 3 week lang
dus als hij door zou rijden , zou hij hoger uit komen ook nog


Quote:
Originally Posted by Ronald
Ik begrijp heel goed dat het niet leuk is voor de chauffeurs om erop achteruit gaan... dat geldt niet alleen voor chauffeurs, maar voor iedereen.

Gr,
Ronald


Leuk is anders ...vroeger toen had je als chauffeur een goeie boterham
dat je lang van huis was , nam je voor lief
daar stond het goeie loon tegen over , je miste veel van je gezin
maar je gezin had het goed , en jij plesier in je werk

Tegen woordig , krijgt iemand die in de rubber fabriek bij Dunlop in drachten
voor een 4 dagse werkweek , in ploegen , met een onregelmatig heids toeslag
van 19 jaar meer dan
Een chauffeur van 50 jaar , die een week van huis is 5 dagen
werkt van 7 tot 22 uur ..
die de pis paal is , altijd in de weg rijd , nooit op tijd , of wat voor elende dan ook is
(dit voorbeeld is van een collega en zijn zoon, dus waar )

Raar he dat er geen jonge mensen chauffeur wil worden

Maar zo Domi al zei
AMEN ....hier komen we nooit uit daar hebben WIJ gelukkig een bond voor
al snappen er nog steeds mensen dat niet

1 ding is zeker ...zonder transport staat alles stil
maar zonder chauffeurs ook ....
een auto rijd NOG niet zonder
Reply With Quote