Quote:
Originally Posted by Ronald
Beetje kort door de bocht of niet? Het is je eigen brood zal ik maar zeggen. Chauffeurs zijn er altijd aan gewend geweest een goed salaris te hebben. De "oudere" chauffeurs hebben alles op dit salaris afgestemd en hebben de werkuren nodig om normaal / goed rond te kunnen komen. Het is waarschijnlijk werk wat je je hele leven wil doen en je hoeft maar 1x gepakt te worden. Denk daarbij ook aan dat je het hele bedrijf waar je werkt op de toch zet. Probleem in NL is de CAO en dat maakt een oplossing voor de deze situatie moeilijk. Ik werk in Tsjechie en hier hebben we geen CAO en is de hele situatie anders. Wij hebben bv. 3 chauffeurs op 2 auto's. Met geen 1 auto gaan wij over de rijtijden-wet heen en daarnaast rijden de auto's altijd! Ook over het weekend.
Jongere chauffeurs kan ik alleen het advies geven om te rekenen met een lager salaris bv. als je een huis koopt / lening neemt etc, omdat het toch de toekomst is en wordt.
Gr,
Ronald
|
Kort door de bocht ?
Ik betaal geen 1e cent ...ik rij met auto's ...soms duure auto's
En als ik aan mijn uren zit ga ik echt niet op "zo maar'' een parking staan
als ik 1 / of soms 2 uur er over heen ga is dat in het belang van het bedrijf
zodat ze de auto's heel van A naar B krijgen
En die laaste zinnen ....Dat is dus ook het probleem waar ze in nederland mee
zitten ...wie wil er nu voor z'n paar rot centen de hele week of langer van huis zijn .
.
We moeten het van de over uren hebben ....das fout ..het basis loon is te laag ...ik denk dat menig een hier meer heeft per uur dan ik
En die tsjechen zijn ook niet gek ...kijk maar naar de polen
je ziet ze lang zo vaak niet meer als het geweest is ....
Als die zien dat ze ergens anders meer kunnen verdienen zijn ze ook weg
en dat ze daar geen CAO hebben is ook de reden dat ze de markt zo verzieken
Gelukkig zijn ze niet welkom bij veel bedrijfen ....( Vos Geleen = mooi voorbeeld, bij ons met duitsers al zo ) dat is toch een teken dat de NL chauffeur toch dat beetje extra geld wel waard is , en veel bedrijfen dat ook kenbaar maken .
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=44110
en zo te lezen zoeken ze over al mensen
Bij ons is het zo ..er komen 10 mensen door de selctie
als er 1 over blijft na de opleiding , zelf rijden , enz ,zijn ze al blij
voor je chauffeur word ,zou ik maar eens goed na denken
want in een fabriek heb je ( inverhouding ) meer dan en chauffeur
( 48 uur werk week )
P.s ....valt me reuze mee wat je met z'n ouderwets systeem als de digitaale tacho kan doen ...want de techniek van z'n ding is al 12 jaar oud
uit lezen duurd 10 min
met een usb stik 2 sec bij een pc