Thread: wolfsburg 2008
View Single Post
Old 20-07-2008, 11:22
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC

Na een rit van circa 6 uur (veel file gehad) was ik vrijdagavond tegen 18.00u op het terrein van het Allerpark waar de 10e editie van het Golf 1 Treffen werd gehouden, georganiseerd door de "Original Golf 1 IG" gearriveerd.

Na een uurtje wat op het terrein te hebben rondgelopen + mijn tentje te hebben opgebouwd, zijn we naar het museum gereden, hier werd een speciale rondleiding gehouden voor de bezoekers van dit treffen, en stonden er extra voor ons 5 speciale Golfje´s 1 "in reih und glied" opgesteld.

Wat foto´s nader gemaakt van die ESVW II prototype met "special features" uit 1974/75

Vroege prototype uit 1969 van de Golf 1 met boxermotor

En nu het mooiste van het hele museumbezoek! Speciaal voor de bezoekers van dit treffen van de Golf 1 IG werd er ook een kleine rondleiding (onder begeleiding) gegeven in een aparte ruimte, waar normaal gesproken géén bezoekers mogen komen, hier stonden nogal wat prototypes + rariteiten + nog wat gewone auto´s, die misschien ooit eens, openlijk tentoongesteld zullen worden. Jammer genoeg kreeg degene die ons die rondleiding gaf het licht niet aan in die ruimte, maar ik vind toch wel dat ik tamelijk goede foto´s daar heb gemaakt, hier komen ze:

`76er LS Automatic

Een Scirocco met een speciale turboblok, vraag me niet naar de details ervan.

"Gescalpeerde" zwaluwstaart Golf. Edit: is géén zwaluwstaart, zie details dash foutje, bedankt

En een protoype uit 1981 met een 3 cilinder (!) dieselblok, beste bewijs dat VW al ruim 25 jaar geleden bezig was met het ontwikkelen van 3 cilinder diesels

Na in deze ruimte te zijn geweest heb ik me bij de ingang van het museum een oorkonde over mijn auto besteld voor de helft van de prijs, normaal gesproken kost dit 35,- pleuro´s, speciaal voor bezoekers van dit treffen was dit dus maar Euro 17,50- , ik moet wel effe 4 tot 6 weken wachten tot ik die oorkonde thuis heb...

Tot zover de foto´s van het museum, de foto´s van het eigenlijke treffen die door mij zijn gemaakt volgen later vandaag of in de loop van de week, zijn er weer nogal wat.
that will be your pension ,or early retirement ...

Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014
Reply With Quote