View Single Post
  #12  
Old 20-07-2008, 10:27
veerzes veerzes is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 689
Default

Nou ik heb er gister weer een 4 aantal uren aan besteed(zonder resulaat ) en probeer nu zo simpel en duidelijk mogelijk op te sommen hoe ik alles heb aangesloten.

We beginnen met de kabelboom van de ontsteking en wat er voor componenten aanhangen!
Als het goed is noemen ze de dit de ECU die aan het einde van de kabelboom zit .
Er zit een dikke bruine draad aan die ik op de carrossserie heb aangesloten ( massa)
Dan hangt er ook nog een kort kabeltje aan met drie draden in stekker.
Rood/geel , Zwart/wit en Zwart/geel
En er zit een vacuum slang aan!



Dan gaat de kabelboom door naar de wat volgens mij heet de spanningsregelaar (zie foto hieronder)
Vandaar komen wat lossen draden uit :
Dikke zwartedraad die ik heb aangesloten op de carrosserie (massa)
De groene draad die naar de bobine gaat en op pool 1 op de bobine heb aangesloten ( zit ook toerenteller op )
Dan zit er ook nog een dunne zwarte draad op wat volgens mij de voeding is en is aangesloten op de bobine ,pool 15!
Op de aansluitpunt 15 zit dan ook de schakelplus komend vanuit de zekeringenkast.



Daarna gaat de kabenboom door naar de ontstekings unit waar een driepolige stekker aanzit, en ook nog een losse draad.


Nu heb ik die stekker die kort bij de ECU zit met die drie draaden ontleed en de zwart gele aangesloten op de schakel plus .
Starten en dus geen vonk.
Daarna heb de schakel draad op de zwart witte gezet maar kreeg pas eén vonk als we stopten met starten!!
Heb daarna nog en spannings regelaar met een werkende gewisseld en ook de bobine maar dit mocht niet helpen !!!!
Ik weet het niet meer ..... heb ik nou verkeerd aangesloten of is de ECU kapot
Alle comonenten horen bij elkaar en is van een lopende 16V afgekomen .
Ron als je dit leest kan je er dan wat mee??
Reply With Quote