View Single Post
  #18  
Old 17-07-2008, 20:25
J_Fix's Avatar
J_Fix J_Fix is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 306
Default

Quote:
Originally Posted by Golf_Wolf
Ik ben vandaag nog maar eens met de auto naar het werk gereden, er is met wat opgevallen namelijk dat het eigenlijk altijd gebeurd als ik rem en dan de koppeling intrap.

Dus tijdens het rijden de koppeling intrappen gebeurd niets, blijft goed hangen in stationair, bij een stoplicht remmen en dan de koppeling intrappen gaat hij diep in toerental/slaat soms af.

Hoe hang dat samen??


Je rembekrachtiger werkt d.m.v. onderdruk die de motor opbouwt. Dat kan dus best samen hangen met dat uitvallen. Test je bekrachtiger maar eens.

Eerst met de motor uit een paar keer op de rem trappen (de onderdruk weg pompen dus eigenlijk) en de laatste keer intrappen de rem ingetrapt houden. Als je nu de motor start terwijl je de rem hebt ingetrapt zal door de motor weer onderdruk worden opgebouwd en zal je pedaal iets zakken als de bekrachtiger goed werkt.

Als je dat pompende remmen bij stationair draaiende motor doet zul je bij zeer veel auto's het toerental horen zwabberen omdat je op die onderdruk zit te pompen.

Is de bekrachtiger in orde dan zou je dus kunnen zoeken in de richting van hoeveel onderdruk je in je blok hebt en of daar het probleem vandaan komt dat je nu hebt.
Te veel onderdruk kan helaas ook door vanalles komen van verstoppingen tot slijtage maar dan weet je wellicht toch meer qua richting om te zoeken.

Succes.
__________________
Blau macht glücklich!!


'89 Golf 1.6D <-- stripped
'91 Golf 1.6 CL <-- stripped
'88 Golf 1.8 GTI 16v (KR) <-- daily
Reply With Quote