View Single Post
  #10  
Old 16-07-2008, 20:12
J_Fix's Avatar
J_Fix J_Fix is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 306
Default

Mensen ik heb nog even een paar vraagjes.

Ik heb de GTI nagenoeg buiten gebruik gezet. Tikken werd me wat TE dus 't is hooguit nu nog even binnen de stad en geen snelweg tot ie klaar is.

De nieuwe stoters moet ik nog even wachten tot ik van Jeroen hoor wanneer ze bij hem binnen komen maar ik zat net nog even te kijken bij het blok (zit dus nog dicht) wat er zoal los en af moet en vroeg me af of de stroomverdeler er eerst af moet?

Volgens mij wordt die toch vanaf de ene nokkenas (dezelfde als degene waar het distributieriem nokkenas wiel aan zit) aan het draaien gezet? Kan ik dan de nokkenas er uit pakken als de lagerschalen los zijn zonder de stroomverdeler los te halen of moet die er eerst af?
De verdeler is pakweg een jaartje terug er nieuw op gekomen bij de dealer en ik heb zelf dus geen idee hoe die er in zit (ik kon t toen door ziekte niet zelf ) behalve dan dat ik vloeibare pakking achter zie zitten. Lijkt me niet normaal toch? of hoort dat daar tussen kop en de verdeler onderkant?

Ander vraagje, de keeringen waar de nokkenassen in liggen in de kop (aan de zijkanten), moet ik die mee vervangen? Ze lekken nu niet maar ik denk niet dat de nokkenassen er ooit uit zijn geweest en weet ook niet hoe vormvast/hard die keerringen zijn en de achterste as komt er dan toch aan beide zijden uit (riemwiel en verdeler).

Ik moet nu namelijk eventueel het benodigde extra spul (klepdekselpakking etc.) toch bestellen en dan kunnen die keerringen meteen mee in de bestelling als dat nodig is. O ja, idem voor de pakking tussen onderste en bovenste deel van het spruitstuk, moet die vervangen worden of is dat zo'n "metaal" exemplaar wat je terug kunt zetten.

Bij de dealert hiero word ik niet echt wijzer daarmee want daar staat nog amper wat in hun lijst voor deze daily en steeds zo'n "tsja, moet je zelf even wat op bedenken want hij is al aardig wat jaartjes" schiet dan niet op.

Alvast bedankt voor de info.
__________________
Blau macht glücklich!!


'89 Golf 1.6D <-- stripped
'91 Golf 1.6 CL <-- stripped
'88 Golf 1.8 GTI 16v (KR) <-- daily
Reply With Quote