View Single Post
Old 15-07-2008, 18:01
mk2 stoo's Avatar
mk2 stoo mk2 stoo is offline
Volksforum Aandeelhouder - Vorsprung Durch Lunatic

@sjampoo: Het kan zijn dat de antenna in jou golfje niet "powered" is. Dan heb je geen draadje die aangesloten moet worden. In dit geval zou ik kijken voor een nieuwe antenna die wel "powered" is. Als je de hemel en zo niet los wil halen zou ik kijken voor een "autofun" van blaupunkt. Dit is een klein doosje die je overal kan plaatsen, zolang er geen metaal de kastje bedekt, dus ideaal om achter een voor of achterbumper te plaatsen (signaal gaat wel door plastic, glas, kunstof...niet door metaal). dingen kosten ook niet zo gek veel, ik meen iets van 25 euros

@Erik: als je de speciaal versterker alleen bedoelt voor vw/audi/seat dan zijn deze als het goed is nog te krijgen. De signaal versterker in de antenna voet is niet los te krijgen, dat wordt gewoon een nieuwe antenna en die krengen zijn duur, tenminste die van blaupunkt wel....dacht iets van 70 euro, maar dan weet ik zeker dat ie werkt.

Niet dat ik blaupunkt geweldig vindt, Ik vind hun systemen niks aan maar Ik weet dat ze gebruiken een van de beste radio tuners dat er is en dat ze een systeem hebben van een paar jaar oud die dingen kan doen wat je niet eens kan bedenken en kunnen de meeste cd spelerts van tegenwoordig niet eens in de buurt van komen. Maar het is allemaal een beetje saai en je zit met die raar mini iso aansluitingen voor je versterkers en zo. Over hun antennas heb ik nog niemand horen klagen, behalve als de antenna kapot was. De meeste problemen kwamen door jan boerenlul die dacht dat ie ff alles wist en de hele zooi verkeerd aangesloten had.

*EDIT* In mijn laatste post zei ik als je langs de draden naar de stekkert keek dat het van links naar rechts 1,3,5,7 en dan onder 2,4,6,8 zou zijn......klopt niet, ja als ik het over de stekker van de radio heb dan klopt het, voor de stekker in de auto zelf moet je niet vanaf de draden naar de stekkert kijken....eerst de stekkert dan de draden...dan klopt het
Witte Mk2 8v under construction, project tijdelijk gestaakt
Old enough to know better, young enough to not give a f**k
Reply With Quote