Hallo,
Ik ben dus LangeJan (Jan), programmeur van beroep en hobby autoklusser.
Geschiedenis
Heb in februari een andere auto gekocht en je raad het al: een volkswagen. Nadat ik in 3 jaar een peugeot 106 1.1 XN op gereden heb was het tijd voor iets anders.. liefst iets sneller.
Toen kwam ik mijn huidige auto tegen. Een Polo G40. Bouwjaar is 1992. Toen ik hem kocht werd me verteld dat de rubbers uit de linkerdraagarm waren. Helaas kwam ik er later achter dat de auto schade gehad heeft en het hele ophangpunt linksvoor een 3cm blik hing. Dit is allemaal netjes gerepareerd behalve dat het linkervoorwiel nog steeds 2cm teveel naar achter staat. De linkerkant is dus gewoon iets korter. Op dit moment wacht ik op een afspraak met een schadebedrijf. zij gaan proberen om hem recht te trekken. Als dat gebeurd is moet hij uitgelijnd worden en hoop ik datie weer goed is.
Gisteravond kwam ik erachter dat er olie lekt vanuit de 'slang' van de G-Lader naar de Intercooler. Dit zal wel revisie betekenen.
Wat heb ik er tot nu toe aan gedaan? niet zo veel nl:
- baksteunrubber geplaatst (nee niet vervangen want het rubber miste gewoon :S)
- Bumpers iets steviger bevestigd
- Radio aangeschaft
- Woofers aangeschaft
- APK laten keuren
- Achteruitrij sensor vervangen (was afgebroken)
- Band van de vooruit gehaald (zat te laag of ik ben te lang :p)
Nadeel:
- Gevaarlijk voor je rijbewijs (uit ervaring
)
- Laag dus drempel-onvriendelijk
Voordeel:
- Supersnel (in mijn ogen dan)
- Goede wegligging
- Beetje bekijks op de weg
Dit wordt een zeer langlopend project (hoop ik ) ivm niet te hoeven werken voor enkel mn auto..
Laat dat commentaar nu maar komen
wordt alleen maar beter van als het goed is..