15-07-2008, 07:43
|
|
VW Guru
|
|
Join Date: Aug 2004
Posts: 923
|
|
16v KR: Koppeling intrappen = motor uit
Hey,
Als ik bij mijn 16v KR de koppeling intrap gaat de motor of heel laag in het toerental of valt helemaal uit, of laat niets merken. Het is het ergste met vochtig weer. Als de motor niet uitvalt gaat hij wel weer op de normale toeren draaien. Dus echt het moment van koppeling intrappen gaat er wat fout. Als de motor dan uit gaat kan ik hem direct starten en loop hij wel mooi in stationair.
Ik heb al vervangen:
- Stappenmotor
- Verdelerkap + rotor
Ik hoorde nog een suggestie namelijk dat het de bougiekabels en bougie's kunnen zijn. Ik begrijp alleen niet helemaal hoe het met de ontsteking te maken kan hebben aangezien de motor voor de rest echt perfect loopt.
Zou iemand me kunnen uitleggen wat er precies gebeurt als je de koppeling intrapt, welke systemen dan gebruikt worden.
Ik zit nu zelf te denken aan de injectie of iets dergelijks dat die te laat corrigeert maar aangezien ik niet veel weet van de werking van de motor is het maar een gok. Dus, wie kan me eens goed uitleggen hoe de stationair opvang werkt zodat ik ook snap waar ik mee bezig ben en niet alleen maar de tips van andere volg.
Alvast bedankt!
PS, dit gaat over een Scirocco maar de motor in in principe toch hetzelfde als in een Golf en hier kijken meer mensen...
__________________
Driving:
Scirocco GTX 16v 1986
Golf 7 1.6 TDI (Lease)
Old Car:
Golf 2 GTI 1984
Golf 3 TDI 140pk 1997 (Chipped)
Audi A4 Avant Pro Line TDI 2005
|