View Single Post
Old 14-07-2008, 19:55
mk2 stoo's Avatar
mk2 stoo mk2 stoo is offline
Volksforum Aandeelhouder - Vorsprung Durch Lunatic

Het probleem is dat de originele Blaupunkt radios in de volkswagens van toen (golf2,3 en vier tot de can bus systemen) hadden een antenna versterker ingebouwd en een klote antenna dus originele radio eruit=kut ontvangst originele weer erin=goede ontvangst. Heb weet ik veel hoeveel klanten moeten vertellen dat hun nieuwe radio niet kapot was en dat ze gewoon een heel klein speciaal voor vw/audi/seat/skoda gemaakt versterkertje erin moest bouwen รก 5 minuten werk. Verhaal over kenwood en pioneer klopt, kenwood tuners zijn niet de allerbeste en vooral niet als je al zo'n kut antenna systeem in je auto heb. De kabel die er langs de dikke antenna kabel loopt moet op 12V, dan wel geschakeld (heeft geen nut om je antenna stroom te geven als je radio uitstaat).
Bij fabrieks gemonteerd systemen zitten de kl15 en kl54 (geschakelt en constant voeding) altijd verkeerd om, daarom hebben de meeste radios heel handig een stekkert tussen op de geel en rooie draden, kan je omwisselen.
Als je golf van voor 97 is dan heeft ie geen snelheid signaal, mits deze ingebouwd was voor de VDO systeem van de vorige eigenaar.
Als je kijkt langs de draden naar je iso stekkert moet het als volgt zijn Bovenste rij links naar rechts is 1,3,5,7
Onderste rij links naar rechts is 2,4,6,8
1=snelheids signaal 97>(voor navigatie, automatisch geluid aanpassing)
2=geen functie (tot de eerste can-bus systemen met iso stekkert)
3=geen functie (zie 2)
4= geschakeld voeding
5= elektrische antenna/remote
6= Verlichting/dimmer
7= permanent voeding
8= massa
Ik wou ff de artikel nummer zoeken voor de antenna versterker maar zoals gewoonlijk dat gedeelte van hun website doet het niet (Blijkbaar niks verandert in de anderhalve jaar dat ik weg ben )
als er nog verder vragen zijn roep maar
Witte Mk2 8v under construction, project tijdelijk gestaakt
Old enough to know better, young enough to not give a f**k
Reply With Quote